MS Windows
briani 27239
Hjælp: Grafisk sammenligning af mapper/fol~
Fra : Lucas Jensen

Dato : 02-02-04 08:12

Jeg har brug for et lille værktøj, helst freeware, med flg egenskaber:

Når man skal rydde op i sin PC er det irriterende at man ikke med det
samme kan se hvor mange MB en mappe indeholder. Man skal hele tiden
højreklikke på egenskaber og så ser man et tal, fx 35,6 MB. Har man fx
100 mapper og evt 200 filer og ønsker at rydde op ved at smide de
store "fisk" først væk, så ville det være en fordel et lille værktøj
som fx vha søjlediagrammer kan vise indholdet af en mappe. Den længste
søjle vil så være den med fleste/største filer i, og for at få plads
på harddisken er den nok mest interessant at kigge på. Det med
søjlerne var bare 1 eks.

Håber I forstår hvad jeg mener - er sikker på at mange andre også er
irriteret over problemet.

Mvh Lucas

Fra : Hans Greve

Dato : 02-02-04 10:51

> [...]
> søjlerne var bare 1 eks.
>
> Håber I forstår hvad jeg mener - er sikker på at mange andre også er

TreeSize kan det du efterlyser:
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

mvh.
Hans

Fra : Joe

Dato : 02-02-04 11:18

> [...]
> søjle vil så være den med fleste/største filer i, og for at få plads
> på harddisken er den nok mest interessant at kigge på. Det med

Jeg bruger http://www.win.tue.nl/sequoiaview/ til at se hvor de store filer
ligger placeret.