MS Windows
briani 27239
Defekt opløsning
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-04 01:58

Greetings!

Hvor i Registry sætter man tilladte display-modes?

Jeg har fået et mode ind som skærmen ikke kan håndtere.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-01-04 03:30

Jesper G. Poulsen mumbled his insignificant opinion in:
MPG.1a851c012329fa95989b44@dtext.news.tele.dk

> Greetings!
>
> Hvor i Registry sætter man tilladte display-modes?

Se i driver filen til din monitor, der burde være lidt hjælp at hente. Jeg
ved dog ikke helt præcist hvor de keys er henne. I egenskaber for skærmen
kan man fravælge de opløsninger som skærmen ikke kan (eller burde) tåle, og
med den rigtige driver så burde det ikke kunne ske?

> Jeg har fået et mode ind som skærmen ikke kan håndtere.

Hvis problemet er at du ikke kan se noget som helst, og derfor ikke kan
skifte, så start i vga/fejlsikret tilstand. Men der er måske et værre
problem med det?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-04 09:04

In article <401b1314$0$30063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, speg-
fjern@mail.dk says...

> Hvis problemet er at du ikke kan se noget som helst, og derfor ikke kan

Korrekt.

> skifte, så start i vga/fejlsikret tilstand. Men der er måske et værre
> problem med det?

Næ, det er der såmænd ikke. Jeg kan sagtens starte i fejlsikret
tilstand, men jeg kan ikke starte den normalt.

Det skal siges at jeg har opgraderet min Win2000 i forbindelse med et
bundkort-skift.

Og resten af opgraderingsproceduren har kørt som i letløbsolie

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-01-04 13:39

Jesper G. Poulsen mumbled his insignificant opinion in:
MPG.1a857fc5f3d84907989b45@dtext.news.tele.dk

> Næ, det er der såmænd ikke. Jeg kan sagtens starte i fejlsikret
> tilstand, men jeg kan ikke starte den normalt.

Kan du ikke starte i fejlsikret, gå ind og sætte opløsningen til en valid
(f.eks. 800x600), og genstarte i normal tilstand?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-04 14:46

In article <401ba1f8$0$30079$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, speg-
fjern@mail.dk says...

> Kan du ikke starte i fejlsikret, gå ind og sætte opløsningen til en valid
> (f.eks. 800x600), og genstarte i normal tilstand?

Jo, men med NVidia's egen driver gav det garble indtil:

- Jeg installerede NVidia's driver, sagde nejtak til genstart, satte
ønskede opløsning, loggede af og loggede på igen. En workaround, men
det virkede

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-01-04 03:59

Display Settings | Advanced. På Monitor tab'en sæt kryds i: "Hide
modes this Monitor can't display".

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-04 09:05

In article <0a6m10ltrsphbn1nvs1ujrvih3r3qankab@4ax.com>,
jpkarlsen@mvps.org says...

> Display Settings | Advanced. På Monitor tab'en sæt kryds i: "Hide
> modes this Monitor can't display".

Er jeg klar over. Men under opstart default'er den til et umuligt mode.

Jeg har ikke installeret monitor - se mit svar til Sune Storgaard.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-01-04 14:03

Når du er genstartet i fejlsikker tilstand så gå ind og fjern driveren
til skærmkortet. Windows vil så vælge standard driveren ved næste
boot. Derefter kan du så installere den rigtige driver.

On Sat, 31 Jan 2004 09:05:20 +0100, Jesper G. Poulsen

Fra : Leony

Dato : 31-01-04 12:24

In news:MPG.1a851c012329fa95989b44@dtext.news.tele.dk,
Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> typed:

> Hvor i Registry sætter man tilladte display-modes?

Mine ligger i denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI
Technologies\Desktop\ResModeSettings\Display1

Prøv at søge i regedit efter din umulige opløsning, hvis ovenstående
ikke hjælper på vej.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/