MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win XP genstarter af sig selv?
Fra : Henrik Jepsen

Dato : 30-01-04 13:25

Hej gruppe!

Min ven har et problem med XP, når han starter sin computer kører den
chkdsk, finder et par småfejl, retter dem og kører videre. Når dialogboksen
med login kommer frem står den der et par sekunder, hvorefter maskinen
genstarter med det samme (går kold).

Den kan godt startes i fejlsikker tilstand, så man evt. kan rette noget af
den vej?
Den er også blevet testet for virus med AVG, lige inden fejlen indtraf.
Fejlen opstod efter han prøvede at installere drivere til sin ældre scanner,
så måske er det den der driller?

Håber i kan hjælpe mig

Venlig hilsen Henrik Jepsen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 30-01-04 14:58

Hej
Det burde kunne laves med systemgendannelse!!!!!
START programmer-tilbehør-systemværktøj-systemgendannelse Vælg den
gendannelsesdato der ligger tættest på den dag hvor fejlen opstår (lige før
installation af scannerdriver).
mvh
Kurt
OBS: Hvis i vælger en dato der ligger for langt tilbage resikerer i at det
sidste program der er blevet installeret, forsvinder.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-01-04 18:35

Henrik Jepsen wrote:
> [...]
> indtraf. Fejlen opstod efter han prøvede at installere drivere til
> sin ældre scanner, så måske er det den der driller?

Det kan være noget hardware, der driller enten med drivere eller ikke er sat
ordentligt i soklerne. Prøv at starte computeren med et minimum af ting sat
til (start kun med grafikkortet og ram sat i) og hvis den kan starte op med
det, så sæt én ting mere i ad gangen, og se hvornår fejlen opstår.
Det kan også meget vel være driveren til scanneren, så prøv at fjerne den i
fejlsikret tilstand og se om det hjælper. Det ville jeg forsøge mig med
først.

Søren