MS Windows
briani 27239
Laaaaaaangsom opstart af win 2000
Fra : Jacob E.

Dato : 25-01-04 13:52

Min win 2000 er ca. 3 minutter om at boote.

Den er installeret for under ½ år siden og burde ikke være overbebyrdet af
mange overflødige programmer. På opfordring af en ven kørte jeg for en uge
siden "regscrup", men det hjalp ikke en disse. Defragmentering hjælper
heller ikke.

Er der noget jeg kan gøre, noget elementært i win 2000 som i kender til, som
kan sløve en maskine så meget?

PFT,

Jacob

Fra : anders

Dato : 25-01-04 14:24

"Jacob E."

> [...]
> heller ikke.
>
> Er der noget jeg kan gøre, noget elementært i win 2000 som i kender til,

Jeg havde på et tidspunkt problemer med en langsom maskine. Mener dog at det
var under nedlukningen at den var langsom. Jeg blev rådet til at
afindstallere den update som hedder Q329170 i tilføj/fjern programmer. Det
hjalp for mig.

Mvh
anders

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-01-04 18:21

Det problem er forlængst rettet i den opdaterede version af fixen.

Fra : Jacob E.

Dato : 26-01-04 20:12

"anders" <tox@xot.denmark> wrote in message

> [...]
> var under nedlukningen at den var langsom. Jeg blev rådet til at
> afindstallere den update som hedder Q329170 i tilføj/fjern programmer. Det

Jeg prøvede at fjerne den, men uden effekt. Er heller ikke klar over, om det
er den gamle eller opdaterede version af updaten jeg havde.

Ellers tak.

Mvh Jacob

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-04 22:20

Hvis du bruger Windows Update regelmæssigt er det den nye.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-01-04 14:29

Jacob E. skrev i en meddelelse...
> [...]
> Defragmentering hjælper heller ikke.
>
> Er der noget jeg kan gøre, noget elementært i win 2000 som i kender

Du kunne prøve at køre bootvis, og lade den optimere din opstart:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 25-01-04 19:53

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:1wPQb.78944$jf4.5058830@news000.worldonline.dk...
<klip> Du kunne prøve at køre bootvis, og lade den optimere din opstart:
> http://www.majorgeeks.com/download.php?det=664
<klip>

Hej!

Jeg prøvede at downloade Bootvis men da jeg startede den fik jeg fejl:
"Procedureindgangspunktet WmiOenTraceWithCursor blev ikke fundet i
DLL-biblioteket ADVAPI32.dll"

Hvad er der galt?

Jeg har prøvet at hente programmet 2 gange.

...hygge!
...Jan

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-01-04 21:58

Jan Højsgaard Poulsen skrev i en meddelelse...

> Jeg prøvede at downloade Bootvis men da jeg startede den fik jeg fejl:
> "Procedureindgangspunktet WmiOenTraceWithCursor blev ikke fundet i
> DLL-biblioteket ADVAPI32.dll"
> Hvad er der galt?

Jeg har lagt den her: http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/bootvis.msi den ved
jeg virker, men hvis den stadig ikke vil for dig så skrive lige igen.

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 26-01-04 16:22

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:35WQb.79097$jf4.5083546@news000.worldonline.dk...
> Jan Højsgaard Poulsen skrev i en meddelelse...
<klip>>
> Jeg har lagt den her: http://hjem.get2net.dk/otzen/filer/bootvis.msi den
ved
> jeg virker, men hvis den stadig ikke vil for dig så skrive lige igen.

Hej!

Tak, men jeg kan godt downloade programmet. Problemet opstår når jeg skal
starte programmet op. så kommer den nævnte fejlmeddelse.

Det skal lige nævnes at der øverst i det blå fejlmeddelse 'pop-up' boksen
står:
"Bootvis.exe - Indgangspunktet blev ikke fundet"

Og så inde i selv boksen:
"Procedureindgangspunktet WmiOpenTraceWithCursor blev ikke fundet i
DLL-biblioteket ADVAPI32.dll"

Fra : Jan.Kristensen

Dato : 27-01-04 08:28

Bootvis, mener jeg er til XP

"Jan Højsgaard Poulsen" <FJERNDETTEjanhpoulsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:401530ad$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 27-01-04 09:55

"Jan.Kristensen" <**jan@gunde.dk> skrev i en meddelelse
> Bootvis, mener jeg er til XP

Det er også XP jeg har .-)

...hygge!
...Jan

Fra : arc@na

Dato : 25-01-04 15:01

"Jacob E." <not@realmail.ok> wrote in news:bv0e61$hno$1@sunsite.dk:

> Min win 2000 er ca. 3 minutter om at boote.

Jeg har samme oplevelse. Jeg har prøvet rigtig mange ting uden effekt - jeg
aner ikke hvad grunden kan være. Når det først er kommet i gang, kører det
til gengæld rigtig godt.

Anders' råd med at afinstallere Q329170 er ikke relevant for mig, da jeg
ikke har den installeret.

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Spangkuk

Dato : 25-01-04 15:34

> Er der noget jeg kan gøre, noget elementært i win 2000 som i kender
til, som
> kan sløve en maskine så meget?

Yep,- Norton Internet Security er en grum en at ha liggende.

Spang

Fra : KH

Dato : 25-01-04 16:01

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse
> til, som
>
> Yep,- Norton Internet Security er en grum en at ha liggende.

Hvordan det?
Den havde jeg nemlig i sinde at investere i til sommer, når den kommer
på dansk i 2004-udg. (går jeg ud fra).

Mvh. KH.

Fra : Spangkuk

Dato : 25-01-04 18:42

"KH" <Joker@mitdomain.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan det?
> Den havde jeg nemlig i sinde at investere i til sommer, når den kommer
> på dansk i 2004-udg. (går jeg ud fra).

Vil lige skynde mig at skrive, at den virker efter hensigten,
men den er så tung i bagdelen, at du kan ligge omkring 1 minut
til i opstartstid, selv på min PC der er ret ny/hurtig.

Kører i dag med McAfee og ZoneAlarm Pro og det ekstra minut
er stort set reduceret til "ikke mærkbar". Men måske mere
interessant, så har jeg observeret at alm. surfing på nettet også
går hurtigere nu. Der går ikke lige de 1-3 sekunder før siden
dukker op som med NIS.

Hvad der er årsagen til det, aner jeg ikke.

Spang

Fra : Jacob E.

Dato : 26-01-04 20:18

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote in message
> til, som

> Yep,- Norton Internet Security er en grum en at ha liggende.

Av, den var værre - det er præcis den virusscanner/firewall jeg har
Ikke lige det svar jeg havde håbet på, men det vil altså sige at hvis jeg
udskiftede NIS med noget andet (gerne gratis, evt. kun en virusscanner og så
f.eks. ZoneAlarm), så ville jeg kunne mærke tydelig forskel?

Mvh Jacob.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-01-04 22:22

Formentlig.
http://www.my-etrust.com/microsoft/

Fra : Jacob E.

Dato : 26-01-04 22:59

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Formentlig.
> http://www.my-etrust.com/microsoft/

Ok, tak - det kigger jeg lidt på!

Mvh Jacob

Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 25-01-04 18:16

Hej!

Jeg har samme problem, bortset fra mit styresystem er XP.

Jeg har har min Laptop ca 3 mdr. men den sidste måndes tid den er blevet
rigtig gal.

I øvrigt er min browser v.6.0 også meget langsom til at åbne.

Hjælp

...hygge!
...Jan

Fra : Rasmus

Dato : 25-01-04 19:04

> [...]
> rigtig gal.
>
> I øvrigt er min browser v.6.0 også meget langsom til at åbne.

Hej til jer

Jeg oplever også en langsom PC-opstart, måske skyldes det at jeg stadig kører med årgang
1998 PC-hardware altså, men XP ?