MS Windows
briani 27239
WinXP Pro på 160Gb harddisk
Fra : DARKEST

Dato : 20-01-04 17:47

Hejsa,
Har installeret WinXP Pro på en 160Gb Seagate Harddisk som er monteret
på et Abit NF7-S ver. 2.0 bundkort.
Til min skuffelse er kun ca. 137Gb blevet tildelt den partition under
installationen.
Jeg har efter en del søgen osv. fundet ud af at WinXP kun understøtter diske
over
137Gb efter installation af Service Pack 1. Dvs. at den disk som WinXP
ligger på
ikke kan være større end de ca. 137Gb. Resten kan man så formaterer senere i
en
ny partition.
Da jeg har drev nok at holde styr på c",) vil jeg gerne have mit C:\-drev
med WinXP
på en fuld formateret 160Gb harddisk. (ved godt det ikke giver den bedste
performance)
Kan det lade sig gøre og hvordan?
Det er jo lidt i stil med Ægget før Hønen
På forhånd Tak

/DARKEST

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-01-04 18:02

DARKEST mumbled his insignificant opinion in:
400d5b6e$0$95076$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
<klip>
> Kan det lade sig gøre og hvordan?
> Det er jo lidt i stil med Ægget før Hønen
> På forhånd Tak

Slipstream SP1 med din installations cd, så virker det (god ide generelt).
Alternativt kan du (re)partitionere den med et program som partition magic.

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-01-04 18:58

Med forlov, venligst oversæt "Slipstream"

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-01-04 19:09

http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Sander

Dato : 20-01-04 19:15

http://hjem.get2net.dk/tndk/Artikler/softpack.htm
Ellers søg lidt på emnet, det går ud på at du laver
en backup af din xp cd hvor sp1 er integreret så
du installerer en Windows xp med sp1.

Fra : DARKEST

Dato : 21-01-04 22:06

Jeg takker for svarerene. Jeg har nu lavet en slimstreamed
installations cd med SP1 og sørme om det ikke virker. Jeg
kan nu installere på min 160Gb disk og udnytte hver en byte
i én partition.
Privat Computer PC bladet har en artikel i oktober nummeret 2003,
som viser det samme som
http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp1-bootcd.html

MVH.

/DARKEST