MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
winxp, explorer og internet problemer
Fra : Michael Jakobsen

Dato : 17-01-04 12:19

Hej, jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at poste det i, men
forsøger, jeg har fået adsl bredbånd, og har sat 2 computere i mit hjem i
nætværk, som så deler forbindelsen, men hvis den ene af computerne går
online og surfer på nettet, så kan man surfe på den i et x antam min/sex, så
er det ligesom at et eller andet låser, for, internet forbindelesen, og man
kan ikke længer surfe på den, men det der også sker er at det så brede sig
til den anden maskine som så også låser sig og der ved ikke kan surfe, men
ved en genstart så kan man surfe igen i et x antal min.

er der nogen der ved hvad der kan være galt

Fra : b.s.

Dato : 17-01-04 13:02

Det er muligt at dine PC`er mister IP adresse.
Når dine PC låser - går i command prompt og tjek for ipconfig (tryk start,
run (eller kør på dansk windows) og skriv cmd, tryk enter, i command prompt
skriv ipconfig og tryk enter. Der skulle kom info om din ip adresse, subnet
og gateway. Skriv igen ipconfig /release - din adresse bliver "smidt" væk.
Skriv igen ipconfig /renew - og du bliver tildelt ny adresse).

Det er i hvert fald et forsøg. Prøv - og lad os høre..

MVH / B.S.

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 17-01-04 22:22

det hjalp med release renew, men kun for kort tid, så låser den igen, jeg
skal finde ud af hvad der låser for det. for at fjerne det da det er det der
giver problemerne

Fra : b.s.

Dato : 18-01-04 00:59

Har du et eller andet form for p2p software installeret (kazaa, e-donkey,
emule osv osv) ?? De kan godt give mange problemer.
Evt. opgradering af winXp til SP1 eller IE til 6.0 SP1 kunne hjælpe.
Du kunne også prøve at reinstallere IE eller køre repair fra add/remove
programs.

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 18-01-04 09:42

der kører ingen p2p programmer, og det er kun den ene af computerne der
giver problemerne, og den har jeg lige formateret og installeret alt på den
igen og kørt alle mulige updates.

skal så sige at den anden maskine er lidt ældre, det er en p3 733mhz 256
ram, og 40gb hdd, menahr det en indflydelse på det med at låse systemet, det
mener jeg ikke ummidelbart ikke den burde have