Tabeller til listbox
Fra : Hans Rikartsen

Dato : 13-01-01 19:00

Hei!
Jeg har lagd et program som henter fram tabellnavn fra Acccess-databaser,
slik at disse vises i en list-box. Er det noen som har en løsning på hvordan
jeg unngår å få med alle de skjulte "mSys"-tabellene i list boxen? Koden
følger her:

Public Function list_Tabeller()

Dim DB As Database
Dim WS As Workspace
Dim TD As TableDef
Dim Max As Long
Dim i As Integer

List1.Clear

Set WS = DBEngine.Workspaces(0)

Set DB = WS.OpenDatabase(txtDatabase)

Max = DB.TableDefs.Count

For i = 0 To Max - 1

Set TD = DB.TableDefs(i)

List1.AddItem TD.Name

Next i

DB.Close

End Function

Fra : Bjørn Jeberg

Dato : 14-01-01 20:42

Hans Rikartsen <rikrikar@online.no> wrote in message
> [...]
hvordan
> jeg unngår å få med alle de skjulte "mSys"-tabellene i list boxen? Koden

Du kan checke det med TD.Attributes.
--
Bjørn Jeberg
LabSoft@vip.cybercity.dk

Fra : Henning Forgaard

Dato : 16-01-01 01:29

Måten jeg har gjort det på er ganske enkel.

if not ucase(left$(td.name,4)) = ucase("msys") then
list1.additem td.name
endif

Fra : Hans Rikartsen

Dato : 16-01-01 22:52

Jeg takker så MEGET !! Jeg prøvde mye, men det var altså løsningen!!!