MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"oversættelse"
Fra : Jens Andersen

Dato : 12-01-04 22:15

Hej NG

Hvor finder man "oversættelse" til de kryptiske forkortelser som f.eks.
SMTray.exe, CCAPP.exe o.s.v . Jeg har nogle problermer, med at min PC køre
en anelse ustabilt og, især; noget "sløvt", den hænger ikke desideret, men
en svag anelse, ind imellem reagerer den meget langsomt på især højre
museknap.Når jeg kigger i Windows Jobliste - fanebladet Processer, så ser
man, som jeg har opfattet det, alle de aktive programmer. Jeg vil derfor
prøve gradvist, at lukke nogle processer ned, for at se om der noget her der
sløver maskinen.
Håber nogen kan give henvisning - på forhånd tak.

H.
Jens

Fra : ha

Dato : 12-01-04 22:34

Jens Andersen wrote:
> Håber nogen kan give henvisning - på forhånd tak.

Bare skriv filnavnet eller fænomenet på www.google.com,
får du som regel nogle hints til hvad det kan være, se f.eks. min
søgning på google efter smtray.exe
http://makeashorterlink.com/?A25311B07

mvh
ha

Fra : Allan Mogensen

Dato : 12-01-04 22:41

"Jens Andersen" <gogjand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Håber nogen kan give henvisning - på forhånd tak.

Hvis du kører Win2K eller XP kunne du prøve at se på denne side:

http://www.blackviper.com/index.html

Her er en komplet liste over tjenester, samt forslag til hvordan du kan
sætte din maskine op til netop dit behov

Mvh

Allan

Fra : Pico

Dato : 12-01-04 23:12

Jens Andersen wrote:
> Hej NG

Du køre vel ikke med Norton Antivirus og har hentet deres opdatering på
ca. 3 mb som de lagde ud for en uges tid siden, den giver nemlig de
symtomer som du beskriver. Har du MS Office installeret vil den også
typisk være længe om at åbne de filer.
Prøv evt. at læse:
http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=850
Pico

Fra : Martin Johansson

Dato : 12-01-04 23:33

> [...]
der
> sløver maskinen.
> Håber nogen kan give henvisning - på forhånd tak.

Her er en omfattende liste

http://www.lafn.org/webconnect/mentor/startup/PENINDEX.HTM

Fra : Allan Bojsen

Dato : 13-01-04 08:19

>Her er en omfattende liste
>
>http://www.lafn.org/webconnect/mentor/startup/PENINDEX.HTM

Den er ikke tosset. Jeg plejer at bruge
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Mvh. Allan Bojsen
www.nettips.dk - tips til nettet

Fra : Jens Andersen

Dato : 13-01-04 17:55

Tak for den gode hjælp..!
Task List giver tilsyneladende mange gode forklaringer på "kryptiske"
benævenelser, det var lige, hvad jeg søgte!!
Ja, jeg køre med Norton Security / Virus prog., men jeg opdaterer kun via
Live Opdate, så om jeg har fået den 3 mb. opdate du taler om, det ved jeg
ikke.
Til gengæld læser jeg på Task List at - RUNDELL32.EXE normalt ikke vil
forekomme på windows jobliste så, hvis den gør, kan det skyldes virus, nu
er spørgsmålet så om en sådanne virus ikke ses af Norton virus prog. ?
(W32.Miroot.Worm / W32/Legemer.Worm)

Hilsen
Jens