adgangskode
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 02-02-04 17:22

hej
Jeg har lammet mig for vildt jeg lavede adgangskoden om på min Xp i morges
.....og nu kan jeg ikke huske den ved godt det er for lamer ...
Hvad kan jeg gøre..... for det er sgu lidt lort

mvh. brian the lamer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-02-04 17:34

Jens Vestergaard skrev:

>Jeg har lammet mig for vildt jeg lavede adgangskoden om på min Xp i morges
>....og nu kan jeg ikke huske den ved godt det er for lamer ...
>Hvad kan jeg gøre..... for det er sgu lidt lort

Hente en imagefil som du overfører til en diskette med rawrite.

Derefter booter du fra disketten (i Linux) og får adgang til at
nulstille kodeord i NT-systemer. Jeg har glemt hvor jeg fandt
det, men det her er fra en af tekstfilerne (klippet):

* Windows NT Change Password Utility / Registry Editor / Boot
disk *

* (c) 1998-2003 Petter Nordahl-Hagen. Freely noncommercial
distributable *

* More info at: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
* Email : pnordahl@eunet.no

--
Bertel

Fra : Kristian Thy

Dato : 02-02-04 18:00

Bertel Lund Hansen uttered:
> [...]
> nulstille kodeord i NT-systemer. Jeg har glemt hvor jeg fandt
> det, men det her er fra en af tekstfilerne (klippet):
{snip]
> * More info at: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Nu har jeg lige kigget kursorisk på programmet. Har jeg ret i at med
det her software på en disk eller cd, så er nt-maskiner overhovedet
ikke sikre overfor folk der har fysisk adgang til pcen - eller overser
jeg noget?

\\kristian
--
I need a googlebot to index my flat.

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-02-04 18:59

Kristian Thy <thy@it.edu> writes:

> [...]
> det her software på en disk eller cd, så er nt-maskiner overhovedet
> ikke sikre overfor folk der har fysisk adgang til pcen - eller overser

Du kan bruge krypterede filsystemer. Ellers er de ikke sikre mod folk
der har fysisk adgang.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-04 19:27

Den 2 Feb 2004 17:00:00 GMT skrev Kristian Thy:
> [...]
>det her software på en disk eller cd, så er nt-maskiner overhovedet
>ikke sikre overfor folk der har fysisk adgang til pcen - eller overser

Der er intet der er sikkert, når angriberen har fysisk adgang til
maskinen. Selv en sun med boot-password holder op med at spørge om
password når NVRAM'en er død (eller fjernet?)

Et krypteret filsystem kan forhindre at folk kan læse det, men selv
det beskytter ikke imod en destruktiv person med en hex-editor eller
en stor hammer.

Mvh
Kent

Fra : Martin Schyth

Dato : 16-04-04 21:37

In article <bvlvmd$tjo6c$1@ID-157676.news.uni-berlin.de>, Kristian Thy wrote:
> [...]
> det her software på en disk eller cd, så er nt-maskiner overhovedet
> ikke sikre overfor folk der har fysisk adgang til pcen - eller overser

Ja, du har helt ret - der findes MANGE programmer som kan bootes via en
CD, og gennem programmet har du adgang til maskinens lokale SAM database
(windows brugerdatabasen) - så hvis man har fysisk adgang til maskinen,
og eneste beskyttelse er windows password, så har man et problem med
sikkerheden...

/Martin

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 16-04-04 23:04

> [...]
> (windows brugerdatabasen) - så hvis man har fysisk adgang til maskinen,
> og eneste beskyttelse er windows password, så har man et problem med

Tjaeh - man kan ikke få 100% sikkerhed og 95% sikkerhed er der ike mange der
vil betale for.

Hvis du har fjender på begge sider af hegnet bliver det noget sværere og så
hjælper teknik ikke ret meget mere.

Med venlig hilsen
Henrik Rask Mortensen

--
Dette indlæg er et udtryk for min personlige holdning, men er
også holdningen hos det firma jeg arbejder for

IT-Sikkerhed er 10% teknik og 90% procedurer og planlægning.

Fra : Jesper Matthiesen

Dato : 03-02-04 08:55

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> nulstille kodeord i NT-systemer. Jeg har glemt hvor jeg fandt
> det, men det her er fra en af tekstfilerne (klippet):

Jeps. De nævnte instruktioner findes beskrevet her:
http://www.grape-info.com/doc/win2000srv/security/ntpasswd.html
Hilsen Jesper

Fra : Jesper Matthiesen

Dato : 03-02-04 08:58

"Jesper Matthiesen" <jmatthiesen[_fjen_]@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> morges

> Jeps. De nævnte instruktioner findes beskrevet her:

Hov - der er en interessant DOS-port her: http://www.cgsecurity.org/
Hilsen Jesper