Hvor længe er udbyderne om at lukke en løb~
Fra : Carsten Overgaard

Dato : 29-01-04 15:03

Nu har vi fået over 2000 Mydoom angreb fra de tre samme computere.

Vi har været inde i Exchange Archive og har fundet frem til IP-numrene i
mail-headeren.

De lå i Danmark og Norge. Danskerne var bredbåndskunder. Det har vi så
skrevet om til de relevante ISP'er i Danmark.

Hvor længe plejer de at være om at skrive til deres kunder?

Carsten Overgaard

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-01-04 15:09

Carsten Overgaard wrote:

> Hvor længe plejer de at være om at skrive til deres kunder?

Det varierer meget. Nogen gange reagerer de indenfor
et døgn, nogen gange tager det over en uge, og nogen
gange gør de intet.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-01-04 15:22

On Thu, 29 Jan 2004 15:03:27 +0100, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote:

> De lå i Danmark og Norge. Danskerne var bredbåndskunder. Det
> har vi så skrevet om til de relevante ISP'er i Danmark.

Har I? Jeg holdt op, fordi jeg konstaterede, at det kunne være
ligemeget: Enten gjorde SP'erne slet ingenting, eller også var
de så længe om det, at de berørte allerede havde løst problemet.

-A

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 30-01-04 00:32

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in

> Har I? Jeg holdt op, fordi jeg konstaterede, at det kunne være
> ligemeget: Enten gjorde SP'erne slet ingenting, eller også var
> de så længe om det, at de berørte allerede havde løst problemet.

Det kommer nok lidt an på hvem du skriver til :)

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-04 00:37

On Thu, 29 Jan 2004 23:31:55 +0000 (UTC), "Simon H. Pedersen"
<spam@email.dk> wrote:

> Det kommer nok lidt an på hvem du skriver til :)

Sikkert. Jeg har altid skrevet til de officielt udmeldte adresser
til den slags, også selvom jeg kendte folk det pågældende sted.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 30-01-04 00:39

> Sikkert. Jeg har altid skrevet til de officielt udmeldte adresser
> til den slags, også selvom jeg kendte folk det pågældende sted.

Nåja, jeg tænkte mere på de forskellige udbydere.

--
Mvh. Simon H. Pedersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-01-04 00:46

On Thu, 29 Jan 2004 23:38:50 +0000 (UTC), "Simon H. Pedersen"
<spam@email.dk> wrote:

> Nåja, jeg tænkte mere på de forskellige udbydere.

Der synes i min erfaring ikke at være noget fast mønster for det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-01-04 16:26

Carsten Overgaard wrote:
> De lå i Danmark og Norge. Danskerne var bredbåndskunder. Det har vi så
> skrevet om til de relevante ISP'er i Danmark.

Det kan ikke betale sig ..

I øvrigt er det mest belastende ved MyDoom ikke at man får dem, det
kan jo sorteres fra..

Det mest belastende er at der findes antivirus-programmer der sender
besked til From-addressen om at den har sorteret "ens" mail fra ..
det er fanme lige til at få lange n*sser af.

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Michael Legart

Dato : 29-01-04 16:32

On 2004-01-29, Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote:

> Det mest belastende er at der findes antivirus-programmer der sender
> besked til From-addressen om at den har sorteret "ens" mail fra ..
> det er fanme lige til at få lange n*sser af.

Og postmaster bliver bombarderet med "Your mail server sent us a virus!" mails...

Det er saa pres, folk der har installeret software som automatisk sender
klager til de adresser der nu lige kan konstrueres udfra domaenenavnet
skulle virkelig have revet arme og ben af.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-01-04 22:51

Michael Legart wrote:

> Og postmaster bliver bombarderet med "Your mail server sent us a virus!" mails...

Det synes jeg er helt i orden, hvis de ellers bliver
sendt det rigtige sted hen. Hvis ikke man kan finde
ud af, hvor mailen kommer fra, så skal man lade være.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Peter Larsen

Dato : 29-01-04 19:11

Hans Joergensen wrote:

> Det mest belastende er at der findes antivirus-programmer der sender
> besked til From-addressen om at den har sorteret "ens" mail fra ..
> det er fanme lige til at få lange n*sser af.

ENIG!!!

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-01-04 00:02

In article <40194d87$0$95034$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Peter Larsen wrote:
> ENIG!!!

Hvordan... er det ikke mere belastene at man
ikke kan stole på "From" adressen, fordi nogle
spammere vil tjene penge på andres resourcer?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Kristian Thy

Dato : 30-01-04 00:32

Christian E. Lysel uttered:
> Hvordan... er det ikke mere belastene at man
> ikke kan stole på "From" adressen, fordi nogle
> spammere vil tjene penge på andres resourcer?

Jo, det er pænt irriterende. Men når nu man ved at det er sådan, at
afsenderadressen i 99% af tilfældende for nye Win32-vira er
forfalsket, giver det så mening at sende mails til "afsenderen"?

Jeg får _langt_ flere "Du har sendt os en virus"-mails end
virusmails. Det er da belastende.

\\kristian
--
Unix is user friendly...It's just selective about who its friends are.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 30-01-04 09:32

Kristian Thy wrote:

> Jeg får _langt_ flere "Du har sendt os en virus"-mails end
> virusmails. Det er da belastende.

Subscribe!!

Der er næstne basis for en RBL.

--
Morten!

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 06-02-04 10:28

"Morten Kjaer Nielsen" <usenet.20040117@spam.gummiand.dk> wrote in message

> Subscribe!!
>
> Der er næstne basis for en RBL.

Som Sysadm. er det pisseirriterende, for ens brugere tror, at de er ramt af
en virus, og så skal man til at forklare, at det altså er ret nemt at fake
afsenderadresse. Det er ikke altid lige appetitligt.

Vh, Lars.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 06-02-04 13:51

In article <bvvm4g$ae2$1@news.net.uni-c.dk>, Lars Bonnesen wrote:

> Som Sysadm. er det pisseirriterende, for ens brugere tror, at de er ramt af
> en virus, og så skal man til at forklare, at det altså er ret nemt at fake
> afsenderadresse. Det er ikke altid lige appetitligt.

http://www.attrition.org/security/rant/av-spammers.html

(Tak, Niels Callesoe)

--
j.

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-02-04 22:57

Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

>Jeg får _langt_ flere "Du har sendt os en virus"-mails end
>virusmails. Det er da belastende.

Hvor mange af dem er ægte?

Jeg får også mange af den slags mails, som umiddelbart ser ud til at
være genereret af en mailserver med antivirus, men hvis jeg checker
kilden, viser det sig alt for ofte at være en hjemmeopkobling.

Jeg tror faktisk, at det er virusserne selv, der udsender mange af
dem.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 05-02-04 00:23

Allan Olesen wrote:

> Jeg tror faktisk, at det er virusserne selv, der udsender mange af
> dem.

McAffes private antivirus software sender sådan en - også til postmaster, den
er dog meget ringe til at gætte så den gætter meget forkert.

--
Morten!

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-02-04 21:26

Morten Kjaer Nielsen <usenet.20040117@spam.gummiand.dk> wrote:

>McAffes private antivirus software sender sådan en - også til postmaster, den
>er dog meget ringe til at gætte så den gætter meget forkert.

Ja, men de mails, jeg taler om, fremstår som regel, som om de kommer
fra et firmas mailserver.

--
Allan Olesen, Lunderskov.