Adgangskode til drev i XP.
Fra : N I E L S

Dato : 28-01-04 13:37

Sidste jeg ledte fandt jeg programmet FolderGuard, men det virker mildest
talt uoverskueligt.

Er der nogen der kender et godt, enkelt og gerne dansksproget program til
XP, der kan beskytte drev/mapper med adgangskode.

N I E L S

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-04 13:50

On Wed, 28 Jan 2004 13:37:00 +0100, "N I E L S"
<underlig@msn.com> wrote:

> Er der nogen der kender et godt, enkelt og gerne dansksproget program til
> XP, der kan beskytte drev/mapper med adgangskode.

Du kunne jo bruge XP Pro. Der er det jo li'som bygget ind.

-A

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 14:28

> Du kunne jo bruge XP Pro. Der er det jo li'som bygget ind.
>
> -A

Hvis det har noget med stifinder at gøre, syntes jeg ikke rigtig jeg kan
finde den funktion.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-04 15:19

On Wed, 28 Jan 2004 14:27:42 +0100, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

> Hvis det har noget med stifinder at gøre, syntes jeg ikke
> rigtig jeg kan finde den funktion.

Højreklik på folderen og vælg Security, så kan du styre præcist
hvilke brugere, der har adgang til den, og hvad de har adgang
til.

-A

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 15:28

> Højreklik på folderen og vælg Security, så kan du styre præcist
> hvilke brugere, der har adgang til den, og hvad de har adgang
> til.
>
> -A

Takker. Men det felt som skal afkydses hvis det kun er mig selv som skal
have adgang, er nedtonet. Mærkeligt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-04 16:14

On Wed, 28 Jan 2004 15:27:33 +0100, "SpookiePower"

> Men det felt som skal afkydses hvis det kun er mig selv som skal
> have adgang, er nedtonet. Mærkeligt.

Du har formentlig "Simple Sharing" slået til. Slå det fra.

-A

Fra : N I E L S

Dato : 28-01-04 22:48

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev.

> Du kunne jo bruge XP Pro. Der er det jo li'som bygget ind.

I så fald er de beskyttede mapper underlagt windows-brugerens adgangskode.

Denne har jeg af forskellige årsager pt. ikke aktiveret.

Findes der en anden løsning?

N I E L S

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-01-04 23:06

On Wed, 28 Jan 2004 22:47:45 +0100, "N I E L S"
<underlig@msn.com> wrote:

> I så fald er de beskyttede mapper underlagt windows-brugerens adgangskode.

Ja. Det opfatter jeg som en God Ting(TM).

> Denne har jeg af forskellige årsager pt. ikke aktiveret.

Hvorfor ikke?

> Findes der en anden løsning?

Der findes sikkert 3.-parts software, man kan installere til at
lave noget i den stil. Men hvorfor?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : N I E L S

Dato : 29-01-04 23:45

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev

> Der findes sikkert 3.-parts software, man kan installere til at
> lave noget i den stil.

Det er det jeg søger.
N I E L S