VPN med ZyXel/SSH Sentinel 1.4
Fra : ..::jmj::..

Dato : 28-01-04 08:53

Davs

Jeg døjer med at få subj. til at fungere *rigtigt*
Scenario:
På kontoret står en ZyWall 10 med fast ydre IP
På den bærbare er VPN-klienten (SSH Sentinel 1.4) installeret.
Nu kan jeg være lidt usikker med hensyn til opsætningen af både ZyWall og
ZyWall-klienten, men det pudsige er, at klienten melder at VPN-forbindelsen
er etableret (hvilket også kan ses i ZyWall'en).
Men der ingen funktionalitet, jeg kan ikke mappe ressourcer på serveren,
eller noget som helst.
Er der nogen der har erfaringer i opsætningen af dette?
En henvisning til informative links, walk-throughs eller pædagogiske
anvisninger er mere end velkomne!!

Gerne svar også til kaliffen@nordat.dk
PFT
Jørgen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-01-04 13:07

In article <40176aa8$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, ..::jmj::.. wrote:
> Er der nogen der har erfaringer i opsætningen af dette?

Ja.

Virker ping på IP adresser heller ikke?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : ..::jmj::..

Dato : 28-01-04 16:29

wrote:

> Ja.
>
> Virker ping på IP adresser heller ikke?
>
> --
> Mvh.
> Christian E. Lysel
> http://www.spindelnet.dk/

Det havde jeg faktisk ikke tænkt på at prøve, når den nu strøg ud regnede
jeg med den kunne!
Men rent faktisk, kan jeg ikke pinge, ej heller gateway'en..
Hvorfor nu det?
Det er i øvrigt også besynderligt, at jeg ind imellem er nødt til at
deaktivere LAN eller trådløs (afhængig af hvad jeg bruger) for at kunne
starte Sentinel'en..

Jørgen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-01-04 18:32

In article <4017d55d$0$218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, ..::jmj::.. wrote:

> [...]
> Det er i øvrigt også besynderligt, at jeg ind imellem er nødt til at
> deaktivere LAN eller trådløs (afhængig af hvad jeg bruger) for at kunne

Har du flere netværkskort,

Hvordan er din opsætning?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : ..::jmj::..

Dato : 29-01-04 08:00

wrote:

> Har du flere netværkskort,
>
> Hvordan er din opsætning?
>
> --
> Mvh.
> Christian E. Lysel
> http://www.spindelnet.dk/

Jeg har indbygget 10/100 LAN og trådløs (11 Mbit) og ekstern Bluetooth.
Bortset fra det bruger jeg DHCP, og der er ikke de store finurligheder...
helt almindelig opsætning (XP Pro).

Jørgen

Fra : Lars Hansen

Dato : 01-02-04 11:19

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message news:4018afbb$0$217

> Jeg har indbygget 10/100 LAN og trådløs (11 Mbit) og ekstern Bluetooth.
> Bortset fra det bruger jeg DHCP, og der er ikke de store finurligheder...
> helt almindelig opsætning (XP Pro).

Det lyder lidt som om det er noget routing snask med dine netkort. Måske
bliver pakkerne smidt ud på det forkerte kort/default gateway...

Prøv at se IP adresserne (vha.kommandoen ipconfig) når du har oprettet VPN
forbindelsen. Er du sikker på at du ikke har mere end én default gateway?

Lars