Win ME Norton IS2003
Fra : 7182 - Bredsten - DK

Dato : 26-01-04 19:03

Hej med jer.
jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, så giv mig en skideballe og
fortæl mig så i hvilken gruppe jeg så skal i !.

Jeg har Windows ME og NORTON Internet Security.
NORTON giver mig daglig en alarm at en fil i WINDOWS under-system forsøger
at få adgang til internettet.
Filen´s navn er WUAUCL.EXE og forsøger en udgående forbindelse på TCP.
Filen ligger i C:\WINDOWS\SYSTEM
Skal jeg give den tilladelse til at gå på internettet ???.
Kender du noget til filen og hvad laver den ???.
Svar mig venligst her i gruppen.
med venlig hilsen K. Pedersen.

Fra : Ole Lund

Dato : 26-01-04 22:49

7182 - Bredsten - DK wrote:

> [...]
> at få adgang til internettet.
> Filen´s navn er WUAUCL.EXE og forsøger en udgående forbindelse på TCP.

Mangler der et T i filnavnet? Prøv at kigge her:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/wuauclt/

Venlig hilsen
Ole

Fra : 7182 - Bredsten - DK

Dato : 27-01-04 00:22

Hej Ole !.
Først tak for din henvendelse.
Du har nok ret !, jeg har fundet en anden lap papir hvor
jeg har skrevet filnavn : WUAUCLT.EXE
Så du har nok ret i at jeg har glemt et T.
Kan du så hjælpe mig ????.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-01-04 00:33

In article <bv46u5$3af$1@news.net.uni-c.dk>, 7182 - Bredsten - DK wrote:
> jeg har skrevet filnavn : WUAUCLT.EXE
> Kan du så hjælpe mig ????.

Er google.com gået istykker?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Ole Lund

Dato : 27-01-04 03:41

Christian E. Lysel spurgte:

> Er google.com gået istykker?

Hee hee - Nej, men som det gik, ville det nok have lavet lige så meget
støj at futte det rigtige sted hen med tråden - der jo trods alt
startede med en brugers (u)sikkerhed ;)

Venlig hilsen
Ole

Fra : Ole Lund

Dato : 27-01-04 03:05

7182 - Bredsten - DK skrev:

> Kan du så hjælpe mig ????.

Ja, ok. Filen hører til Windows ME og den undersøger om der eventuelt
er nye opdateringer til Windows uden at du behøver at huske på det.

Hvis du ønsker dette automatiske check, skal Norton vel have besked på
at ignorere filens forsøg på at få adgang til Nettet :) Jeg bruger ikke
selv Norton, så du selv eller andre må træde til her.

Den automatiske funktion kan i Windows deaktiveres sådan: Start >
indstillinger > kontrolpanel > automatiske opdateringer. Så bliver
wuauclt slet ikke startet, og du slipper for alarmerne.

Venlig hilsen
Ole

Ps: Undskyld til gruppen, hvis vi er lidt off-topic her...