visa security update- fraud
Fra : F.B. [3000]

Dato : 22-01-04 20:02

Hejsa
Se hvad katten slæbte ind........hvad I ikke ser her er en "continue-knap"
som angivelig skulle sende mig videre til en "fill-in form"

Jeg har ikke set denne før, hvad gør "this naughty little fella"?

"Dear Sir/Madam,
We were informed that your credit card is used by another person or stolen.
It could happen if you have been shopping on-line, and someone got your
"Billing information" including your credit card number. To avoid and
prevent any further fraud and billing mistakes and to refund your credit
card, it is strongly recommended to proceed filling in the secure form on
our site and applying for our Zero Liability program. Program is free and
it will help us to confirm the fact of fraud and investigate this accident
as soon as possible."

Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-01-04 20:11

F.B. [3000] skrev:

>Se hvad katten slæbte ind........hvad I ikke ser her er en "continue-knap"
>som angivelig skulle sende mig videre til en "fill-in form"

>Jeg har ikke set denne før, hvad gør "this naughty little fella"?

Mon ikke den beder om dit kortnummer og din pinkode?

--
Bertel

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-01-04 20:15

Bertel Lund Hansen wrote:

> Mon ikke den beder om dit kortnummer og din pinkode?

Der findes en ditto med paypal..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : F.B. [3000]

Dato : 22-01-04 20:27

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse:

> Mon ikke den beder om dit kortnummer og din pinkode?

Det der piner mig mest på mine medmenneskers vegne, er at der åbenbart er
nogen der er dumme/uopmærksomme nok til at hoppe på den! :(

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Peter Kruse

Dato : 23-01-04 08:10

"F.B. [3000]" <zillyink*suckers*@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

Hej,

> Jeg har ikke set denne før, hvad gør "this naughty little
fella"?

Det er et typisk Phishing forsøg. Hvis du søger google kan
du finde masser af ressourcer som beskriver teknikken.
Første hit: http://www.anti-phishing.com/, som tilfældigvis
også omtaler din Visa mail.

Det handler meget enkelt om at lokke en uvidende bruger til
at indtaste forskellige personlige oplysninger. Der
cirkulerer en del af disse for tiden, som indeholder en
obfuscated URL, som skal narre brugeren til en forfalsket
hjemmeside (en kopi af en legitim hjemmeside) og her opgive
kredit kort oplysninger, logins osv. Oplysninger kan så
misbruges af den person, som modtager oplysningerne. Vi har
(ikke overraskende) set forsøg på Phishing under dække af at
være et store internationale banker, kredit kort firmaer og
forskellige online services. Enkelte har gjort brug af
URL-forfalskning for at gøre det mere troværdigt. Se evt.
http://support.microsoft.com/?id=833786

Flere antivirus firmaer har inkluderet disse Phishing
forsøg, så de detektes som f.eks. HTML_Visafraud,
HTML_BankofScotlandFraud, HTML_PayPalFraud osv. Hvorvidt det
så er hensigtsmæssigt skal jeg ikke kommentere, men du ser
nok mønsteret

Venligst
Peter Kruse
http://www.krusesecurity.dk