Uindbudte gæster hvad gør man
Fra : Karsten

Dato : 19-01-04 16:17

Jeg har lige lavet en hel ny installation af w2k, men inden jeg nåede at få
installeret antivirus-program, og en firewall, er der en der har lagt
programmet miRC ind på min pc, den prøver hele tiden at gå på nettet, jeg
har forsøgt at afinstallere den fra tilføj/fjern-programmer, men det kan jeg
ikke få lov til.

Jeg har tjekket den med 2 forskellige spywareprogammer, og 2 forskellige
antivirusprogrammer, uden at finde noget, men den spøger stadig på min pc.

Gode råd efterlyses.

NB:
Undskyld, hvis jeg har postet i de forkerte grupper..

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-01-04 16:31

Karsten skrev:

> Gode råd efterlyses.

Installér forfra, men vent med at sætte maskinen på Nettet til
alt er klart.

--
Klaus Alexander Seistrup, Copenhagen, Denmark.
http://www.seistrup.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 19-01-04 18:52

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message

> Installér forfra, men vent med at sætte maskinen på Nettet til
> alt er klart.

Har prøvet noget af det samme, jeg blev ramt af blaster, hvordan slipper jeg
for den, jeg skal jo på nettet for at opgradere Windows ?

Mvh.

Kim

Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-01-04 19:01

Kim Jørgensen mumbled his insignificant opinion in:
buh5ie$nfc$1@sunsite.dk

> "Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message

> Har prøvet noget af det samme, jeg blev ramt af blaster, hvordan
> slipper jeg for den, jeg skal jo på nettet for at opgradere Windows ?

http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp

Du kan hente patchen ned manuelt og patche før du går på nettet, samme
gælder med alle andre patches. En firewall gør også underværker..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-01-04 23:59

On 2004-01-19, Kim Jørgensen <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote:

> "Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> wrote in message

> Har prøvet noget af det samme, jeg blev ramt af blaster, hvordan slipper jeg
> for den, jeg skal jo på nettet for at opgradere Windows ?

Brug de 400 kr på en hardware router og slip for bekymringerne.
Hvis du ikke har noget foran din maskine, så får du den aldrig op.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 21-01-04 00:16

> Brug de 400 kr på en hardware router og slip for bekymringerne.

Hvad hvis han bruger modem?

> Hvis du ikke har noget foran din maskine, så får du den aldrig op.

Er det ikke billigere at ringe til Microsoft Danmark, og
få en CD med opgraderingerne tilsendt?

Evt. kan man også stippe servicen af der benyttes af blaster.
--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Kent Friis

Dato : 21-01-04 18:02

Den 20 Jan 2004 23:16:06 GMT skrev Christian E. Lysel:

>Hvad hvis han bruger modem?

Routere kan også kommunikere via et modem.

Ikke ADSL-routere, eller ISDN-routere, naturligvis, men begrebet
"router" omfatter langt mere end disse to kategorier.

Mvh
Kent

Fra : Michael AKA Slowhand

Dato : 21-01-04 05:15

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> for den, jeg skal jo på nettet for at opgradere Windows ?

Hvis du har problemer med at nå at være på nettet længe nok til at hente
patchen ned skal du gå i kontrolpanelet under services og tage egenskaberne
på din RPC.
Så kan du nemlig sætte den til ikke at genstarte hvis servicen fejler.
Husk at patchen ikke fjerner virusen.

Bare lige en kommentar!

Fra : Karsten

Dato : 19-01-04 19:36

"Klaus Alexander Seistrup" <klaus@seistrup.dk> skrev i en meddelelse

> Installér forfra, men vent med at sætte maskinen på Nettet til
> alt er klart.

Så nu har jeg installeret Windows en gang til uden at have adgang til
nettet, men det er bare lidt surt, når sådan noget sker..