Svchost.exe
Fra : Morten

Dato : 17-01-04 00:07

Jeg har for nogle dage siden installeret Norman viruskontrol med firewall,
og regner med ar jeg har fået lavet de forskellige opsætninger, men -der
kommer ofte et spørgsmål der går på om følgende må etablere kontakt til
nettet - C:\Windows\system\scchost.exe - der er ikke rigtig nogen forklaring
på hvad dette "svchost" er for noget, så jeg tør ikke sige ja.
Er der nogen der ved hvad det er for noget ?

mvh
kem

Fra : Spangkuk

Dato : 17-01-04 00:24

[SNIP]

Ganske kort.:

svchost.exe er ok
svshost.exe er virus

Når du checker din jobliste, er det uhyre vigtigt at du lige
bruger det ekstra sekund til at se/læse forskellen.

Den er markant !

svchost.exe er ok
svshost.exe er en virus

Spang

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-01-04 00:34

On Sat, 17 Jan 2004 00:07:08 +0100, "Morten"
<mortensens@mail.forkert(erstst forkert med dk)> wrote:

> [...]
>og regner med ar jeg har fået lavet de forskellige opsætninger, men -der
>kommer ofte et spørgsmål der går på om følgende må etablere kontakt til

svchost er Windows' afvikler for en række services.

Kan Normal fortælle noget nærmere om PID på den kørende proces? I så
fald kan du fra en dos-prompt fx afvikle:

tasklist /svc

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: i gang (og ikke igang)

Fra : Anders S...

Dato : 17-01-04 11:53

"Morten" <mortensens@mail.forkert(erstst forkert med dk)> skrev i en
meddelelse news:40086ead$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
forklaring
> på hvad dette "svchost" er for noget, så jeg tør ikke sige ja.
> Er der nogen der ved hvad det er for noget ?

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/svchost/

MVH
Anders

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 18-01-04 00:15

Morten skrev:

> [...]
> er ikke rigtig nogen forklaring på hvad dette "svchost" er for noget,
> så jeg tør ikke sige ja. Er der nogen der ved hvad det er for noget ?

W2K:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;250320

WinXP:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314056