NAT regler på Firewall-1, HOW TO ???
Fra : Peter Larsen

Dato : 16-01-04 13:45

Hej NG

Jeg har fået en demo af Firewall-1 FP3 hos jeg ville kikke lidt på, for at
udvide min viden.

Den ser ud til at spille fint, dog er der lige en problem med at få den til
at NATTE.
Jeg har sat en gammel maskine op som køre test http server - den vil jeg
gerne have adgang til udefra.

Min opsætning:
Global ip. 83.xx.xx.xx
intern ip 192.168.1.1
webserver ip 192.168.1.2

Jeg har oprettet en regel det tillader http på 80.xx.xx.xx dette vil jeg
gerne have oversat til 192.168.1.2
Loggen viser at http trafiken er Accept

Jeg har i Address Translation sat:
ORIGINAL PACKET
SOURCE-ANY - DESTINATION-FIREWALL - SERVICE -HTTP

TRANSLATED PACKET
SOURCE-ORIGINAL - DESTINATION-WEBSERVER - SERVICE-ORIGINAL

Sådan ser den ud lige nu, men jeg har forsøgt en masse - også på nettet.
Jeg kan bare ikke få det til at virke - nogel der kan hjælpe ??

Venlig hilsen
Peter Larsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 16-01-04 14:11

In article <4007dcd9$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Peter Larsen wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har fået en demo af Firewall-1 FP3 hos jeg ville kikke lidt på, for at
> udvide min viden.

Hvilken version?

Hvilken platform?

> Min opsætning:
> Global ip. 83.xx.xx.xx

Hvor mange officielle IP adresser har du?

Er den der skal udførers NAT for den samme som firewallens
eksterne interface har fået tildelt?

Prøv evt. at søge på google efter phoneboy han har en artikel
eller to der kan være interessante :)

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-01-04 14:20

> Hvilken version?
NG FP 3 bulid 53933

> Hvilken platform?

Win 2000 server

1

> Er den der skal udførers NAT for den samme som firewallens
> eksterne interface har fået tildelt?
Ikke helt med - Firewall yderside 83.xx.xx.xx Firewall inderside 192.168.1.1
Webserver 192.168.1.2

> Prøv evt. at søge på google efter phoneboy han har en artikel
> eller to der kan være interessante :)

Jeg kikker

Takker

Venlig hilsen
Peter Larsen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-01-04 01:09

In article <4007e509$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Peter Larsen wrote:
> NG FP 3 bulid 53933

Ok, NG har jeg ikke rodet med i et år, så jeg vil
helst ikke hjælpe for meget da jeg nok siger noget
forkert...hvis du har spørgsmål til 4.1 er det en
anden sag da jeg sidder og roder med den nu.

> 1

> Ikke helt med - Firewall yderside 83.xx.xx.xx Firewall inderside 192.168.1.1
> Webserver 192.168.1.2

Du har en officiel IP adresse, ergo er svaret "ja".

> Jeg kikker

Læs evt.
http://oldfaq.phoneboy.com/fom-serve/cache/86.html

Husk også at kikke på linket om NG.