WebBug ...
Fra : qaz

Dato : 15-01-04 19:55

I følge dette link:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=302546&TemplateID=5567 brugte man
noget der hedder WebBug i mails.

Ikke fordi at jeg vil til at afpresse penge fra nogen, men hvordan kan man
slette de koder som findes i de mails man modtager som HTML, når man nu
gerne vil beholde HTML mail, (det ser smartere ud).

Ad-Watch (fra Ad-Aware) kan det bruges ?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-01-04 20:10

"qaz" <> wrote :

> [...]
> man slette de koder som findes i de mails man modtager som HTML, når
> man nu gerne vil beholde HTML mail, (det ser smartere ud).

Lidt afhængig af din mailklient (hvilken bruger du), så kan du indstille
den til ikke at hente indhold fra internettet. Det er i hvert fald muligt
i Outlook 2003 - men dog ikke Outlook 2002. En alternativ løsning kunne
være at bruge en firewall til at hjælpe dig. Det er en løsning, som jeg
selv har brugt. Du indstiller ganske enkelt din firewall til at blokere
for trafik fra dit mailprogram til andre servere end din(e)
mailserver(e). Du kan evt nøjes med at blokere for trafikken på port 80.
Jeg har som sagt selv brugt det, og den eneste ulember var lige
umiddelbart de emails, hvor hele emailen blot består af et stort billede,
der hentes fra internettet (det er bla. tilfældet for emails fra
biozonen.dk).

> Ad-Watch (fra Ad-Aware) kan det bruges ?

dunno ...

--
Jesper Stocholm

Fra : Soren Rathje

Dato : 16-01-04 00:18

"qaz" <@NoSpam.xx> wrote in message news:bu6nmj$qp7$1@sunsite.dk...

> Ad-Watch (fra Ad-Aware) kan det bruges ?
>
> mvh

Man installerer en lokal Proxy server

http://www.privoxy.org/
http://muffin.doit.org/
http://www.adsubtract.com
http://www.proxomitron.info/ (den jeg bruger)

-- Søren

Fra : qaz

Dato : 16-01-04 07:33

Soren Rathje wrote:
> Man installerer en lokal Proxy server
>
> http://www.privoxy.org/
> http://muffin.doit.org/
> http://www.adsubtract.com
> http://www.proxomitron.info/ (den jeg bruger)

Hmmm, men det jeg er interesseret i er at få fjernet fx. webbug i mine mails
i OE. Disse fjerner jo kun når jeg browser.

Fra : Soren Rathje

Dato : 16-01-04 10:36

"qaz" <@NoSpam.xx> wrote in message news:bu80on$18p$1@sunsite.dk...

> Hmmm, men det jeg er interesseret i er at få fjernet fx. webbug i mine
mails
> i OE. Disse fjerner jo kun når jeg browser.
>
> mvh

Hvis du kofigurerer Windows LAN instillinger til at bruge en Proxy vil
alt trafik fra såvel OE som IE blive filtreret, nogle programmer har
specielle indstillinger hvor man kan vælge om de skal bruge "Windows
Indstillinger" eller egne, de skal så "bare" konfigureres tilsvarende.

Alternativt så har brug for et program som filtrerer dine e-mails ved
modtagelse og fjerner web-bugs inden du læser dem... Jeg tror du skal
have en lokal postserver som fx. Hamster for at kunne lave det nummer,
jeg har ikke set en sådan funktion til OE direkte.

Hos mig sørger Proxmitron for alt sådant plus en mængde andre ting ikke
kommer ind på min PC.
Alene det at man kan forhindre en webside i at åbne et hav af andre
sider er det hele værd.

-- Søren

Fra : qaz

Dato : 16-01-04 14:18

Soren Rathje wrote:
> [...]

OK, jeg kigger på det her i Week-End'n

Hva' skal man ellers laver i dette vejr.

Fra : qaz

Dato : 17-01-04 20:33

Nå, nu har jeg kigget på denne: http://www.proxomitron.inf

Men nej, den er for primitiv, elendigt layout m.m.
Savner muligheden for at indlægge URL's som den skal ignorere.

Den filtrerer kun fra Browser ikke mail.

Fra : Soren Rathje

Dato : 18-01-04 02:56

"qaz" <@NoSpam.xx> wrote in message news:buc2lo$jpf$1@sunsite.dk...
> [...]
> Savner muligheden for at indlægge URL's som den skal ignorere.
>
> Den filtrerer kun fra Browser ikke mail.

Det behøver ikke se "kønt" ud for at fungere og jeg vil bestemt ikke
kalde den primitiv!

Kiggede du på:

AdList (This is a list of advertising URLs to block)
CookieList (places where cookies are Allowed)
BypassList (places where you don't want Proxomitron to change
anything)
NoImages (places where you only want to see text)

som blot er nogle af funktionerne ???
http://www.proxomitron.info/45/help/BlockList%20Using.html

Min OE bliver fint filtreret af Proxo.. Det er et spørgsmål om opsætning
af Windows..
Det samme gælder for den sags skyld Word, Excel, Outlook og FrontPage
hvor jeg bliver nød til at sætte Proxomitron i "bypass" modus for ikke
at hærge min webserver...

Det er ikke nok at installere Proxomitron, du skal også fortælle Windows
at den skal bruge den..
http://www.proxomitron.info/45/help/Installation.html

Her er en anden resource på Proxomitron: http://www.jd5000.net/proxo/

-- Søren

Fra : qaz

Dato : 18-01-04 06:17

Soren Rathje wrote:
> [...]
> anything)
> NoImages (places where you only want to see text)

OK, jeg tester den igen.