access databaser
Fra : Kutti med spruti

Dato : 05-02-04 17:05

Hej Kære Gruppe

Jeg skulle høre om der er nogen der lig har en ide til hvordan man kan se
hvilken felt der mangler

Jeg har 2 databaser i den ene er 6578 og i den anden er 6577 de skulle
ellers være ens men der mangler en post i den ene.

Er der nogen de ved hvordan man finder den manglende post?.

Med Venlig Hilsen
Øboen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 18:27

Kutti med spruti skriblede:
> [...]
> ellers være ens men der mangler en post i den ene.
>
> Er der nogen de ved hvordan man finder den manglende post?.

Får du ingen svar her, så prøv gruppen
hvor Access hajerne sidder:

--
/Gevaldi

Fra : Jan Kronsell

Dato : 06-02-04 00:06

"Kutti med spruti" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ellers være ens men der mangler en post i den ene.
>
> Er der nogen de ved hvordan man finder den manglende post?.

Jeg går ud fra, at de to databaser hver indeholder en tabel, og at de to
tabeller har et fælles ID eller et andet fælles felt. Importer tabellen fra
den ene database til den anden, såldes at du har to tabeller med hhv 6577
(kaldet tabel1) og 6578 (kaldet tabel 2). Når du har disse to tabeller i
samme database kan du lave en forespørgsel. J

Tilføj begge tabeller til din forespørgsel. Træk ID'en fra Tabel2 (altså den
med den ekstra post) ned i gitteret. Som kritering skriver du:

Not In(SELECT id FROM tabel1)

Kør forespørgslen, og den vil give dig ID' på den post i tabel2, som ikke
findes i tabel1.

I ren SQL ser det således ud:

select id from tabel2 where tabel2.id not in (select id from tabel1)

Jan