Første bokstav starter med stort ?
Fra : SpookiePower

Dato : 26-01-04 20:04

Hvordan får jeg slået denne funktion fra i Outlook 2003 ?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-01-04 22:01

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan får jeg slået denne funktion fra i Outlook 2003 ?

Funktioner-Stavekontrol-Indstillinger for autokorrektur.
Så tror jeg selv, at du kan finde den.

Kurt

Fra : SpookiePower

Dato : 27-01-04 09:37

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> Funktioner-Stavekontrol-Indstillinger for autokorrektur.
> Så tror jeg selv, at du kan finde den.
>
> Kurt

Takker.

Fra : SpookiePower

Dato : 27-01-04 17:13

Har fundet den, og slået den fra...men det hjælper ikke.
Den skriver stadig mails med stort bogstav i starten af hver linie.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-01-04 22:50

> Har fundet den, og slået den fra...men det hjælper ikke.
> Den skriver stadig mails med stort bogstav i starten af hver linie.

Tja, så må der være en fejl et eller andet sted. Det virker hos mig. Prøv
evt. under Hjælp at køre Ret og find fejl.
Men i øvrigt er jeg blank.

Kurt

Fra : pre

Dato : 27-01-04 23:23

Øh, er det den samme funkton vi taler om? Den der sidder i Outlooks store
vindue og direkte siger at det første ord i en sætning skal være med stort
(med undtagelse af hvad der er sat som undtagelser). Hvis Ja, så er mit gæt
at du trykker Enter for at skifte linie og det gør man i Outlook kun efter
et punktum, sltså når man afslutter en sætning.
pre © 2004

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 08:15

Ligemeget om jeg trykker enter efter et punktum eller ej, så
starter den næste linie med stortbokstav.

Jeg har postet et billede i dk.binaer, for at vise min opsætning.
Den hedder "stortbokstav i outlook"

Fra : pre

Dato : 28-01-04 10:31

Du har ret ("du skal hænges")

Det var en god løsning med et skærmdump. Hyggeligt at du også har en Engelsk
version men kedeligt at det ikke virker. Altså må vi afprøve en række
muligheder, næppe er det en Outlook fejl omend det nok også skal prøves.

Nævnt for en ordens skyld, når det første ord bliver rettet så er Ctrl+z en
nem måde til at skifte tilbage.

Kan jeg få dig til følgende - kun én ting ad gangen, og altid tilbage igen:

Sluk for Anti Virus´en.
Deaktiver "replace text as you type"
Deaktiver "Use AutoCorrect when..."
Sæt Word som editor (Det er en skjult indbygget version)

I øvrigt, prøv at søge på *.lex for at se hvilke muligheder du har.
Desværre er det lidt svært at finde den rigtige version af Proofing Tools.
Kun i USA kan man få en CD.
Hvis intet af ovenstående løser problemet, så må det vel være Detect and
Repair fra menuliniens hjælp, om ikke det allerede er prøvet. Jeg er spændt
på at få resultatet.

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 12:34

> [...]

> Deaktiver "replace text as you type"
> Deaktiver "Use AutoCorrect when..."
> Sæt Word som editor (Det er en skjult indbygget version)

Denne opsætning virker desværre ikke.

> I øvrigt, prøv at søge på *.lex for at se hvilke muligheder du har.
> Desværre er det lidt svært at finde den rigtige version af Proofing Tools.
> Kun i USA kan man få en CD.

Lex...er det ikke ordbogen(stavekontrol) ? Hvad har den med det at gøre ?
Jeg har selv tilføjet nogle lex filer for at få den danskeordbog, men det
burde
vel ikke betyde noget. Det er kun i outlook, at hver linie starter med
stort.
Andre programmer køre fint.

Fra : pre

Dato : 28-01-04 14:01

Hvad mener du med Denne opsætning når du samtidig viser fire forskellige?
Der er en fejl et eller andet sted, det kan være hvadsomhelst men da fejlen
ikke er registreret noget sted er der tale om nåle i høstakken og kun én kan
finde den, nemlig den der sidder foran skærmen.

Lex er ordbøger, jeg er interesseret i at se om dine ordbøger virker
rigtigt. Indstillingen viser nemlig at stavekontrollen bruger engelske
ordbøger på en Dansk tekst. Selv bruger jeg en gammel Proofing Tools
eftersom den nye ikke lige er for hånden.

Skal vi ha´ et positivt resultat er det nødvendigt for mig at kunne bygge på
et eller andet konkret resultat af prøverne. Hvordan vi end vender og
drejer det så kan det være et manglende mellemrum et sted, det kan være en
skanner eller printer. Der er ingen direkte facitliste at slå op i.

Fra : pre

Dato : 28-01-04 14:53

Tg lige et tjek i min Outlook. Det viser at hver gang man ændrer i f. eks.
Mail formatet eller AutoCorrect så kommer virkningen først EFTER at Outlook
har været lukket og igen startet op.

Altså hvis du prøver igen - med kun én ændring ad gangen ad gangen og hele
tiden går tilbage til tilstanden før ændringen så burde der komme et
resultat.
pre © 2004

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 15:20

> [...]
eks.
> Mail formatet eller AutoCorrect så kommer virkningen først EFTER at

Har jeg prøvet

> Altså hvis du prøver igen - med kun én ændring ad gangen ad gangen og hele
> tiden går tilbage til tilstanden før ændringen så burde der komme et
> resultat.

Har jeg ikke prøvet endnu.

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 15:25

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad mener du med Denne opsætning når du samtidig viser fire forskellige?

Der mener jeg at jeg har gjort følgende -

Sluk for Anti Virus´en.
Deaktiver "replace text as you type"
Deaktiver "Use AutoCorrect when..."
Sæt Word som editor (Det er en skjult indbygget version)

Jeg ser disse fire indstillinger, som een opsætning.

> Lex er ordbøger, jeg er interesseret i at se om dine ordbøger virker
> rigtigt.

Jeg kan godt sende dig mine lex filer.

> Indstillingen viser nemlig at stavekontrollen bruger engelske
> ordbøger på en Dansk tekst. Selv bruger jeg en gammel Proofing Tools
> eftersom den nye ikke lige er for hånden.

Ja, det er rigtigt med indstillingen, at den siger engelsk. Men når jeg
skriver
dansk, så retter den også efter en danskordbog...mærkeligt. Kan det være
fordi at i word er den sat op til at rette efter en dansk ordbog.

Fra : pre

Dato : 28-01-04 15:46

De fire indstillinger er ikke én opsætning. Det er fire forskellige som skal
prøves hver for sig og hver gaang skal utlook lukkes og genåbnes. Det er da
ikke umuligt at Kurts oprindelige vejledning virker hvis Outlook lukkes ned
og åbnes igen.
Send ikke ordbøger, jeg kender alle dem der findes og ved hvad der duer. I
Word får man den AutoCorrect der svarer til sproget, men det har Outlooks
Word åbenbart ikke mulighed for.