Genskabe slettede filer
Fra : pre

Dato : 24-01-04 13:34

Kan man virkelig tro at det kan gøres?

I "gamle dage" var det ikke noget problem, og disse to værktøjer bygger på
den samme teori. Det ville være rart om nogen ville efterprøve og afsløre
resultatet. Den første løsning er Freeware så risikoen er minimal. Det kan
åbenbart omstilles til Dansk

http://www.webattack.com/get/pcinspector.shtml

PC Inspector File Recovery is a data recovery program with support for FAT
12/16/32 and NTFS file systems. It recovers files with the original time and
date stamp, and can optionally restore them to a network drive and can
recover many files, even when a header entry is no longer available. On FAT
systems, the programs finds partitions automatically, even if the boot
sector or FAT has been erased or damaged. PC Inspector File Recovery offers
an easy to use interface that will scan your drive and automatically make
files that can be recovered available from a "Deleted" folder in an Explorer
Style navigation tree.

http://www.webattack.com/features/filescavenger-704-421808.php

File Scavenger 2.1v. file undelete/data recovery utility

File Scavenger is a Windows NT/2000/XP file undelete and data recovery
utility for NTFS volumes. It can recover files that were damaged by virus or
accidentally deleted from Windows Explorer, the Recycled Bin, the DOS
command line, or a network share along with original folder names and file
Create and Modified dates. It supports reformatted volumes or broken
hardware/software RAID volumes as well as file compression, dynamic disks,
alternate data streams, sparse files, Unicode filenames and more. With the
trial version only 64KB or smaller files can be recovered. File Scavenger
offers 3 different search modes, one for quick access to recently deleted
files, one for exhaustive search and also a defunct volume search that can
even recover files from compromised striped and RAID volumes. We tested the
product on a machine that was reformatted a few days ago, and safely
recovered some of the files, old desktop shortcuts and more.

Prisen for dette er $39.95

pre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-01-04 01:58

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den samme teori. Det ville være rart om nogen ville efterprøve og afsløre
> resultatet. Den første løsning er Freeware så risikoen er minimal. Det

Det program har jeg brugt med stort held flere gange efterhånden - ikke
mindst på mit arbejde, hvor folk kommer med ødelagte disketter.
Der sker typisk det, at de arbejder på en fil på disketten og så hiver de
disketten ud inden de har gemt, hvorved fil m.m. tilsyneladende ikke bliver
lukket og fattabellen på disketten ødelægges. Vi har ikke reddet alt, men
nogen gange ca. halvdelen og enkelte gange det hele.
Jeg har også genskabt en harddisk med 800 mb data, som blev partitioneret
ved en fejl. Tilsyneladende blev alt genskabt - der har i hvert fald ikke
været savnet noget siden. Så har der været formatterede disketter og hd,
hvor store dele også blev genskabt.
Med hensyn til disketterne har det de fleste gange været således, at de
overhovedet ikke kunne læses fra noget pc. Der kom bare en advarsel om, at
den ikke var formatteret og et forslag om, at man formatterede den nu. Men
pcinspector kunne læse dem alligevel.
Vi har haft mulighed for at sammenligne med nogle købeprogrammer, som kan
det samme, men umiddelbart kan pcinspector tilsyneladende gøre det lige så
godt, så det er kun den vi bruger nu.
Den kan i øvrigt også læse flashkort fra kameraer, men der har samme firma
et lille program, Smart Recovery, som også er gratis, og det er bedre og
udelukkende beregnet til forskellige flashkort.
Det har jeg også brugt med held. Min svigersøn fik stjålet en pc fornyligt,
og der havde han lige lagt alle deres digitale billeder ind på og slettet
kortet.
Ca. 95% af de slettede billeder blev genskabt med Smart recovery.
Så jo, jeg kan absolut anbefale disse programmer.

Det andet du nævner, har jeg ikke afprøvet.

Kurt

Fra : pre

Dato : 25-01-04 09:16

Hej Kurt

Tak for den orientering. Det må være en rar ting for mange for ligegyldigt
hvor meget vi alle passer på, så er der ting der smutter.
Freeware programmer der virker er "Manna fra Himlen".
pre

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-01-04 22:46

> [...]
> hvor meget vi alle passer på, så er der ting der smutter.
> Freeware programmer der virker er "Manna fra Himlen".
Velbekomme. Jeg manglede så bare at tilføje, at man bør hente den allerede
nu, således at den er installeret inden problemet opstår. Hvis man
installerer programmet på den disk, hvor problemet er, risikerer man at
installationsfilerne overskriver de ødelagte/slettede filer, og det vil
mindske chancen for genskabelse betydeligt.

Kurt