Kontrol af word dokumenter
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 22-01-04 09:43

Jeg har fået pålagt mig en opgave, jeg overhovedet ikke ved om kan løses

Jeg har en række dokumenter (flere end 5000) i word, hvori formateringen af
skrifttyper, afstand mellem linier og meget andet skal kontrolleres.

Min ide var så at lave et program, som kan løbe et bibliotek igennem, og
tage et dokument adgangen og kontroller det, efter de retningslinier som
forefindes i en konfigurations fil.

Men jeg ved overhovedet ikke om det kan lade sig gøre. Kan man i .Net
platformen, åbne et worddokument, og kontroller det?

Bach

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 22-01-04 10:54

Allan Schuster Bach wrote:

> Men jeg ved overhovedet ikke om det kan lade sig gøre. Kan man i .Net
> platformen, åbne et worddokument, og kontroller det?

Ja, det kan man.

Jeg har ikke selv forsøgt mig, men hvis du tager et kik i Microsofts
..net-grupper (fx microsoft.public.dotnet.framework.aspnet), kan du finde
gange mange indlæg ved at søge på "Word", "automate", "MSO" og lignende.

Kim
--
http://dotnet.kensho.dk

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 23-01-04 20:48

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men jeg ved overhovedet ikke om det kan lade sig gøre. Kan man i .Net
> platformen, åbne et worddokument, og kontroller det?

Det kan man fint - bruger det meget ofte på arbejde (dagligt). Det skal dog
bemærkes at vi har været udsatte for stygge performance problemer. Vi
arbejder heldigvis med et format der kun skal have en 5-6 search replace
hvorefter hele teksten kan hentes ind i .NET applikationen som ren tekst (vi
bruger search replace til at putte markere ind omkring de farveskift vi er
intereserede i). Originalt havde vi et program der "vandrede" igennem Word
dokumentet sektionen efter sektion, men da det havde brugt over en dag på et
enkelt dokument (OK, det var meget stort) besluttede vi at det nok ikke var
en smart metode.

Det så ud til at performance gik ned markant med store dokumenter, så er det
5000 små sider kan det være det kører fint.

Et andet alternativ er at få fat i den nyeste version af Office - jeg mener
man kan lave makroer i .NET og der er en chance for at de vil køre bedre da
de er i samme process som Word. Jeg ander det ikke, da vi ikke har haft tid
til at prøve endnu.

/Lars