Problem med at flette til e-mail
Fra : Kim T. Christensen

Dato : 17-01-04 11:00

Hej alle i gruppen, jeg har følgende problem.

På mit arbejde har jeg brug for at flette til e-mail. Jeg fletter normalt
fra en Acces database over i Word (min maskine har Word XP og Outlook XP).

Jeg er vant til at flette til alm. breve, hvilket ikke er noget problem, men
når jeg skal sende e-mailene kommer Outlook frem og spørger om det er ok at
sende hver enkelt e-mail, da e-mailen sendes fra et andet program!

Kan man på nogen måde undgå ovenstående besked uden at nedsætte den
generelle sikkerhedsniveau?

Alternativ ville jeg få dataene over i Excel og lave en semikolon separeret
liste ala:

Email1;email2;email3 osv.

Ovenstående liste ville jeg herefter indsætte i "BCC"-feltet og e-maile. En
venlig sjæl har dog gjort mig opmærksom på, at der er en grænse for hvor
langt BCC feltet må være i Outlook.

P.t. drejer det sig kun om ca. 50 personer, men da vi i øjeblikket sender
til ca. 500 personer som alm. post kunne de 50 personer hurtigt vokse.

Med venlig hilsen

Kim T. Christensen

angels@MOVETHISpost11.tele.dk

Fra : Jan Bunkenborg

Dato : 17-01-04 12:34

Ja, det er hammer-irriterende. Hvis du vælger format HTML i dialogboksen
lige efter "Flet til e-mail", så fungerer det.

Mvh. Jan

Fra : Kim T. Christensen

Dato : 18-01-04 10:52

Hej Jan

Tak for svaret - nu kan jeg få lov til at flette til e-mail (logikken i
hvorfor det skal være html format, kan jeg dog ikke lige forstå).

Måske kan du så også hjælpe mig med følgende.

Hvordan for jeg vedhæftet en fil til alle beskederne - dette vil altid være
en pdf fil. Word prøver at fortolke filen, hvilket selvfølgelig ender galt.
Jeg har prøvet at indsætte filen som et link men uden noget held ;-(.

MVH

Kim T. Christensen

Fra : Kim T. Christensen

Dato : 18-01-04 13:02

Hej alle i gruppen

Har selv fundet svaret. Word kan umiddelbart ikke vedhæfte filer til email
(ved mindre man vedhæfter hele den originale tekst). Man bliver nødt til at
bruge tredjepart software. P.t. har jeg set på:
http://www.mapilab.com/outlook/mail_merge/ som viker helt fornuftigt (pris
24$).

Igen tak for dit svar Jan.

Kim T.

Fra : pre

Dato : 18-01-04 16:59

Ekspertviden og muligheder får du enten fra den engelsksprogede
Outlookgruppe (med et par hundrede daglige poster), eller gennem
www.slipstick.com.

For din version kræves der en add-in for at kunne mail merge Den ligger
samme sted. Søg på Attachment Mail Merge. Der kommer i første omgang en
halv snes hits. De fleste filer kan hentes gratis. Nævnt for en ordens
skyld så glider HTMLfiler uden om Spamfiltre o.a.
pre