Excel ark i Word dokument - HJÆLP.
Fra : Jane Doe

Dato : 13-01-04 14:56

Jeg bruger et Word dokument til at skrive tilbud i - bagerst i dokumentet er
der indsat et regneark til at lave en udspecificeret regning med.

Ideen er at man så indtaster varenummeret i dette ark og derved indhentes
varetekst og pris automatisk fra vores database - regnearket ligger så de
forskellige beløb sammen og giver en endelig pris.

Regnearket fungerer fint; men vi har desværre nogle problemer med
formatteringen i Word:

1 - Hvis der indtastes tilpas mange vare numre vil regnearket nødvendigvis
blive større end et A4 ark og så vises der kun den del af arket der er plads
til i Word dokumentet.
Er der nogen måde man kan sætte dokumentet op så regnearket vil respektere
marginerne i Word dokumentet blot vil forsætte på næste side?

2 - Er det muligt at fastlåse højden på bestemte rækker i et Excel ark -
eller evt. få højden til at tilpasse sig automatisk til indholdet (igen
dette skal foregå i det regneark som er indsat i Word)

Håber der er nogle kloge hoveder som kan knække den

Fra : pre

Dato : 13-01-04 16:39

Medmindre du har en Oldnordisk version af de to programmer så kan du spille
med dem begge uden videre. Fra Word kan du vælge Indsæt/Regneark ved
simplelthen at klikke på Excel ikonen i menulinien, du kan også bruge
Indsæt/objekt. Resultatet bli´r det samme: Dobbeltklik på regnearket, så
arbejder Excel, klik udenfor arket så kører Word, (som bevarer
indtastningerne)

Var det mig ville jeg nok bruge en af Word´s fakturaskabeloner som nok med
lidt VBA kunne gøre et smartere job. Skabelonerne er i sig selv skabeloner,
en facon til at rumme specielle oplysninger på en hensigtsmæssig måde. Og
de kan alle tilpasses til formålet. Det kan nok være et problem at overskue
de mange skabeloner men du kan evt. få en prøve fra mig.
pre