en div spalte der gerne ville kunne hvad *~
Fra : Christian Epstein

Dato : 05-02-04 23:39

Problemet er som sådan, jeg vil ikke sætte en fast width på div
spalten, da det ser meget godt ud som det er, så længe spalten er
fyldt ud... (teksten er lang nok til at fylde hele width... og
med en fast værdi vil det komme til at se underligt ud i nogen
opløsninger... hvor om alting er, ville jeg bare spørge om der er
nogen mulighed for en * width med XHTML og CSS (ligesom der
er/var i frames (bare frames ville blive afskaffet))

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-04 00:01

Christian Epstein skrev:

> hvor om alting er, ville jeg bare spørge om der er
> nogen mulighed for en * width med XHTML og CSS

En div fylder som standard hele den bredde der er til rådighed -
det svarer vel ganske fint til *-markeringen i et rammesæt.

Hvis det ikke er det du mener, så giv gerne et link hvor man kan se
problemet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Epstein

Dato : 06-02-04 10:57

> [...]
> det svarer vel ganske fint til *-markeringen i et rammesæt.
>
> Hvis det ikke er det du mener, så giv gerne et link hvor man kan se

Det var egentlig det jeg mente, problemet er bare, at div har en anden
baggrundsfarve, med padding osv. hvilket ser fint ud, når bare der er
tekst nok til at udfylde div'en, desværre skifter den jo så ikke
farve, hvis dette ikke er tilfældet...

problemet er ikke akruelt på denne side
(http://www26.brinkster.com/lothloria/poetry.asp), men hvis man der i
mod klikke på et digt, der har tvunget linie skift, så kan man se
problemet (fx
http://www26.brinkster.com/lothloria/poetrywrite.asp?id=10)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-04 11:52

Christian Epstein skrev:

> [...]
> når bare der er tekst nok til at udfylde div'en, desværre
> skifter den jo så ikke farve, hvis dette ikke er tilfældet...

Problemet er ikke din div - men derimod din tabel. I modsætning til
en div, fylder en tabel nemlig _ikke_ bredden ud som standard. Du
kan løse det ved at sætte width: 100% på tabellen (jeg har dog ikke
undersøgt om det giver problemer hvis der er indhold der ikke kan
være på siden i bredden).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-02-04 00:03

"Christian Epstein" <epstein_NOSPAM_@sol.dk> skrev

> [...]
> opløsninger... hvor om alting er, ville jeg bare spørge om der er
> nogen mulighed for en * width med XHTML og CSS

Hvad med width:XX%

.... hvor XX er et tal.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin