Meta Names
Fra : Christian

Dato : 01-02-04 09:46

Hejsa NG,
Kan man stadig kalde søgemaskiner via meta names f.eks.

Virker det? Har nemlig hørt fra nogle at søgemaskiner ikke går
efter dem mere.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 01-02-04 11:39

Hej Christian

Christian wrote:
> Kan man stadig kalde søgemaskiner via meta names f.eks.
> Virker det? Har nemlig hørt fra nogle at søgemaskiner ikke går
> efter dem mere.

Du har aldrig kunne "kalde" søgemaskiner med meta-tags, men mange
søgemaskiner læste indholdet af ovenstående meta-tags hvis deres "bots"
(indekserings-robotter) "tilfældigvis" kom forbi.

Men Google og mange andre søgemaskiner bruger ikke disse tags mere, men
kigger kun på det reelle indhold af din side.

Hvis problemet er at dine sider ikke er indekseret i søgemaskinerne, så
er det fordi de ikke har fundet dine sider endnu. Der er to måder dine
sider kan blive opdaget på:

1) Du fortæller søgemaskinen hvor dine sidder ligger. F.eks. kan du bede
Google komme på besøg ved at indtaste din hjemmesides adresse på
http://www.google.com/addurl.html.

2) Du venter på at en "bot" tilfældigvis "surfer" forbi din side. Dette
sker kun hvis der linkes til din side fra sider som allerede er kendte
af søgemaskinen.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Lobais

Dato : 02-02-04 14:31

Sun, 01 Feb 2004 11:38:34 +0100. skrev Stig Nygaard:

> Men Google og mange andre søgemaskiner bruger ikke disse tags mere, men
> kigger kun på det reelle indhold af din side.

Jeg lavede engang en test. Jeg gik ind på en side, tog alle de 10-20 ord
de havde i keyword fjernede kommaerne og kopierede dem ind i søgefeltet.
Den eneste side google gav mig var præcis den jeg havde hentet ordene
fra. Ordene stod ingen stedder på siden.
Tror det er ½-1 år siden nu.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-02-04 23:41

Stig Nygaard skrev:
> [...]
>
> Men Google og mange andre søgemaskiner bruger ikke disse tags mere, men
> kigger kun på det reelle indhold af din side.

Det er en meget stædig myte. Inktomi er ikke desto mindre en meget stor
udbyder af søgeresultater (bruges bla. af Yahoo), og iflg. den her
artikel:
<http://www.seochat.com/c/a/Search-Engine-Optimization/How-to-Optimize-for-Inktomi-in-2004/>
(side 3:
<http://www.seochat.com/c/a/Search-Engine-Optimization/How-to-Optimize-for-Inktomi-in-2004/3/>)
tager Inktomi metatagsne ret seriøst, så hold lige tøjlerne inden du
sletter al metataginfo

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-02-04 07:18

[...]

>tager Inktomi metatagsne ret seriøst, så hold lige tøjlerne inden du
>sletter al metataginfo

ganske enig.. metatags ER vigtige, også for google.. men lige præcis
google nøjes ikke bare med søgeordene men kigger også på populariteten
af din side.. dvs, antallet af sider, der linker TIL din side er
afgørende for din placering..

men søgeord i metatags er ikke nok.. ordene i tagsne skal også fremgå
i teksten på siderne, og helst et vis antal indenfor en bestemt mængde
tekst..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk