Styre udskrifts layout...
Fra : Søren G. Andersen

Dato : 30-01-04 12:43

Hejsa!

Jeg sidder og arbejder på en side for et firma med en masse
varer... For at gøre det nemt for kunderne at få hele vores
katalog, er det lagt op på nettet, og man kan så bare skrive det
hele ud i rækkefølge, i kategori, o.s.v.

Problemet er at få den til at "bryde" ordentligt.
Nogle gange kommer 2 billeder, på EN side og derfor kommer den
nedenstående tekst ikke med. Og, for at være ærlig - det ser ikke
kønt ud, og det er ret upraktisk.

Er der en eller anden måde mankan lave en "page break" så vi kan
styre hvad der udskrives hvor? Eller en eller anden smart måde at
sikre sig man kun får et billede+tekst på en side, som jeg ikke
lige har tænkt på?

Håber der er nogen der kan hjælpe!

Mvh.

Søren

P.s: Billede + tekst overskrider ALDRIG en A4-side...

p.p.s: Hvis i har brug for at se hvordan det ser ud, så er det
på: www.lgbeslag.dk - billederne fylder en del, men når de skal
kunne printes ud til et katalog, så er det nødvendigt...

P.p.p.s: Jeg havde indrykket et stort set identisk indlæg i
ASP-nyhedsgruppe... De anbefalede mig at spørge herinde, lige
efter de gav mig et link til en side man vist næsten skal være
raketforsker for at fatte. :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 30-01-04 13:10

Søren G. Andersen wrote:
> [...]
> katalog, er det lagt op på nettet, og man kan så bare skrive det
> hele ud i rækkefølge, i kategori, o.s.v.

Har du læse denne artikel:
http://www.html.dk/artikler/00009/

> [...]
> kønt ud, og det er ret upraktisk.
>
> Er der en eller anden måde mankan lave en "page break" så vi kan

I CSS findes page-break-after, page-break-before og page-break-inside.
Har ikke leget med dem, men de lyder til at kunne bruges.

Hvis du ikke allerede kender TopStyle Så besøg www.bradsoft.com Denne
geniale css-editor findes både som gratis og betalings-version.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk