min første hjemmeside.
Fra : IB

Dato : 29-01-04 07:11

Jeg håber dette er det rigtige forum at spørge i.

1: Jeg vil lave en hjemmeside i Frontpage (har hørt at det er et "let" sted
at starte)
2: Jeg har købt et hotel
3: Der er lavet et Oversigtsdiagram over hvilke sider der skal bruges på
hjemmesiden
4: Min kone er ret god til at lave billeder/grafik/tekst, derfor, er det en
god ide at hun laver alle billeder og tekst på forskellige billedfiler, og
jeg derefter laver links og knapper i Frontpage ??
5: Hvem kan hjælpe når jeg går i gang ??
6: Alle hints og gode råd modtages gerne

God dag

IB

Fra : Chrisser

Dato : 29-01-04 08:52

IB wrote:
> 1: Jeg vil lave en hjemmeside i Frontpage (har hørt at det er et
> "let" sted at starte)

Det er måske nok et let sted at starte, men du gør ikke dig selv nogen
tjeneste ved at vælge det program ( efter min mening ). Frontpage laver en
hel masse overflødig kode og den sætter det ikke særlig pænt op. Det vil så
sige at når du når dertil hvor du selv vil tilrette nogle ting så vil du
sikkert opdate at det på det nærmeste er umuligt at redigere direkte i
koden - og så kan du kassere det hele og starte forfra...
Dette gælder faktisk de fleste grafiske editorer..

Jeg vil hellere anbefale dig at starte med Stones Webwriter, den har en
masse indbygget hjælp. Du får en oversigt over de tags du kan benytte, den
fortæller dig hvilke egenskaber du kan benytte på dine tags osv. Som privat
kan du registrere den gratis
Du henter den her:
http://www.webwriter.dk/

> 2: Jeg har købt et hotel

Fint.

> 3: Der er lavet et Oversigtsdiagram over hvilke sider der skal
> bruges på hjemmesiden

Det er rigtig godt at have en plan.

> [...]
> er det en god ide at hun laver alle billeder og tekst på
> forskellige billedfiler, og jeg derefter laver links og knapper i

Jeg synes stadig du skal glemme frontpage, men ellers er det også fint. Tjen
dog at grafikken ikke bliver for tung så siderne blever for langsomme for os
der ikke har bredbånd.

> 5: Hvem kan hjælpe når jeg går i gang ??

Der er masser af hjælp at hente her i gruppen.
Hvis du er nybegynder på usenet kan det betale sig først at læse:
http://usenet.dk/netikette/ og http://usenet.dk/info/

> 6: Alle hints og gode råd modtages gerne

www.html.dk har nogle gode toturials, der er også en til html - start med at
gennemgå den, det vil være dig en god hjælp.

Mvh
Chrisser

Fra : Per Rasmussen

Dato : 29-01-04 09:21

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> fortæller dig hvilke egenskaber du kan benytte på dine tags osv. Som privat

Jeg vil foreslå at du hopper over og starter med TSW webcoder, som du kan
hente på tsw.dk, ligeledes går ind på html.dk og genemgå nogle af de
Tutorials der ligger der.

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Inger Helene Falch-J~

Dato : 29-01-04 09:15

"IB" skrev...

> 1: Jeg vil lave en hjemmeside i Frontpage (har hørt at det er et "let"
sted
> at starte)

Det er i hvert fall vanskelig hvis du vil lage ordentlige sider, og ha
kontroll med sidens kode.

> 3: Der er lavet et Oversigtsdiagram over hvilke sider der skal bruges på
> hjemmesiden

Det er et bra utgangspunkt.

> [...]
> god ide at hun laver alle billeder og tekst på forskellige billedfiler, og
> jeg derefter laver links og knapper i Frontpage ??

Husk at tekst bør være tekst, slik at søkemotorer kan finne den (og blinde
kan bruke den) .
Billedfiler bør begrenses til bilder... La links være tekst. Unngå knapper.

--
Inger Helene Falch-Jacobsen

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-01-04 09:26

IB skrev bl.a.:
> Jeg håber dette er det rigtige forum at spørge i.

Både og.
Der er en gruppe til FP bruger
dk.edb.internet.webdesign.frontpage

Kik på www.hjemmesideskolen.dk der kan du få mange tips.

www.html.dk er også god

/Lars
--
Min kone synes jeg er alt for nysgerrig - Eller det er i hvert
fald hvad hun skriver i sin dagbog.