CSS position fixed og IE
Fra : Ricki

Dato : 25-01-04 13:29

Hej,
Jeg vil gerne lave en "bundframe" - men som box i css. Ser sådan ud:
#bund { font-size: 10px; font-family: "Trebuchet MS", Geneva, Arial,
Helvetica, SunSans-Regular, sans-serif; background-color: #ff6; text-
align: center; position: fixed; bottom: 0; left: 0; width: 100%;
height: 20px; border-top: 1px solid #ccc }
Det ser fint ud i Opera og Mozilla men IE vil ikke rigtigt makke ret.
Jeg mener at have set at der er en måde at få IE til at forstå
position:fixed;
men jeg kan ikke finde det.
Er der en her i gruppen der ved hvad man kan gøre?
Jeg har brugt følgende Doctype: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML
4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Med venlig hilsen
Ricki

Fra : Lobais

Dato : 25-01-04 14:15

Sun, 25 Jan 2004 13:29:14 +0100. skrev Ricki:

> Jeg mener at have set at der er en måde at få IE til at forstå
> position:fixed;
Man kan ikke få den til at forstå det, men hvis man også angiver
position:absolute kan man få siden til også at se nogenlunde ud i IE.

#bund {
position: absolute;
top: 0px; left: 0px;
position: fixed;
}

Eller noget i den stil.

--
Thomas
- "Visdom er ikke resultatet af en uddannelse,

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-01-04 14:19

Ricki skrev:

> [...]
> height: 20px; border-top: 1px solid #ccc }
> Det ser fint ud i Opera og Mozilla men IE vil ikke rigtigt makke ret.

Nej, tåberne hos Microsoft har ikke fået nosset sig sammen endnu.

http://devnull.tagsoup.com/fixed/

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Britt Malka

Dato : 25-01-04 15:47

Ricki <n_o_s_p_a-mricki@joinsletdette-in.dk> skrev:

>Jeg mener at have set at der er en måde at få IE til at forstå
>position:fixed;
>men jeg kan ikke finde det.

Det er der også ved at bruge lidt [If IE]-kode. Du kan læse om det
her:

http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=139
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Ricki

Dato : 26-01-04 14:20

On Sun, 25 Jan 2004 15:47:01 +0100, Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:

> Det er der også ved at bruge lidt [If IE]-kode. Du kan læse om det
> her:
>
> http://www.tips-og-tricks.com/tippet?post=139

Hej,

Selvom jeg smækker koden ind som du referer til, så vil det ikke virke.
Er der en anden måde rundt om dette problem.

Ricki

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-01-04 14:31

Ricki skrev:

> Selvom jeg smækker koden ind som du referer til, så vil det
> ikke virke. Er der en anden måde rundt om dette problem.

Må vi se din side? Det er svært at hjælpe uden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ricki

Dato : 26-01-04 16:50

> Må vi se din side? Det er svært at hjælpe uden.

Her er den: www.join-in.dk/ny

Hilsen Ricki