/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Opgradering af central
Fra : Andreas Warberg


Dato : 22-04-01 13:20

Hej gruppe,

Jeg blev lidt overrasket da jeg tjeckede mit telefon nummer for ADSL på
TDC's hjemmeside idag... Hvor den før skrev, at jeg kunne få ADSL ca. den 1.
maj er det nu rykket til ca. den 1. september!

Det lugter selvfølgelig lidt af dårlig planlægning, men er det ikke for
ringe at give kunderne falske forhåbninger på den måde?

Jeg havde lige håbet på at kunne skære knap halvdelen af mine Internet
udgifter væk (Jeg har Proaccess ISDN nu) og samtidig få en hurtigere
forbindelse, men det er så udsat med 4 måneder nu - og hvem ved om det
bliver udsat igen? TDC har jo, trods alt, kun lovet at være færdige med at
opgradere samtlige centraler engang i 2002, eller var det 2003?

Er der andre der har oplevet det samme?
Er der nogen der har hørt noget om hvordan det går med Sonofon's udbredelse
af FWA? Sidste år reklamerede de jo heftigt med, at 95% af Danmark ville
være dækket til Sommeren 2001...

Tak på forhånd.

Med venlig hilsen
Andreas Warberg



 
 
Henrik Aarfeldt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 22-04-01 16:17


"Andreas Warberg" <biggib@NOcstrikeJUNK.dk> skrev i en meddelelse
news:9bui8i$slu$1@news.inet.tele.dk...
> Hej gruppe,
>
> Jeg blev lidt overrasket da jeg tjeckede mit telefon nummer for ADSL på
> TDC's hjemmeside idag... Hvor den før skrev, at jeg kunne få ADSL ca. den
1.
> maj er det nu rykket til ca. den 1. september!

Når en ISP installerer xDSL udstyr på en central, tror du så at der er plads
til uendeligt mange brugere ?

De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt før
den bliver udvidet.

Mvh HAA:



Jimmy Nielsen (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Jimmy Nielsen


Dato : 22-04-01 16:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:NICE6.252$U14.117022883@news.mobilixnet.dk...
> > Jeg blev lidt overrasket da jeg tjeckede mit telefon nummer for ADSL på
> > TDC's hjemmeside idag... Hvor den før skrev, at jeg kunne få ADSL ca.
den
> 1.
> > maj er det nu rykket til ca. den 1. september!
>
> Når en ISP installerer xDSL udstyr på en central, tror du så at der er
plads
> til uendeligt mange brugere ?
>
> De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt
før
> den bliver udvidet.

Hvad har det med Andreas' indlæg at gøre? Centralen er jo netop aldrig
blevet opgraderet til xDSL...? (Altså såfremt det ikke kun er mig der stadig
er i april måned...

--
Jimmy Nielsen



Andreas Warberg (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Warberg


Dato : 22-04-01 18:24

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:NICE6.252$U14.117022883@news.mobilixnet.dk...
> "Andreas Warberg" <biggib@NOcstrikeJUNK.dk> skrev i en meddelelse
> news:9bui8i$slu$1@news.inet.tele.dk...
> > Jeg blev lidt overrasket da jeg tjeckede mit telefon nummer for ADSL på
> > TDC's hjemmeside idag... Hvor den før skrev, at jeg kunne få ADSL ca.
den
> > 1. maj er det nu rykket til ca. den 1. september!
> Når en ISP installerer xDSL udstyr på en central, tror du så at der er
plads
> til uendeligt mange brugere ?
> De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt
før
> den bliver udvidet.

Som Jimmy Nielsen skriver, er min central ikke blevet opgraderet endnu ;)

Mvh. Andreas



Simon Skals (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 22-04-01 22:35

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>Når en ISP installerer xDSL udstyr på en central, tror du så at der er plads
>til uendeligt mange brugere ?
>
>De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt før
>den bliver udvidet.

Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 22-04-01 23:09


"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9e6jj8.4h8.spam@www.gid.dk...
> It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> >Når en ISP installerer xDSL udstyr på en central, tror du så at der er
plads
> >til uendeligt mange brugere ?
> >
> >De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt
før
> >den bliver udvidet.
>
> Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?

Nej...og hvis jeg gjorde, så kender du vel tavshedspligten, ikk' ?



Simon Skals (22-04-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 22-04-01 23:40

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> >De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så lidt
>før
>> >den bliver udvidet.
>>
>> Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?
>
>Nej...og hvis jeg gjorde, så kender du vel tavshedspligten, ikk' ?

Som du i så fald allerede ville have brudt?

Helt ærligt, det er ikke seriøst, at du på baggrund af et
tilfældigt indlæg giver dig til at gisne om, at TDC skulle være
løbet tør for porte på en eller anden central.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 23-04-01 08:55


Simon Skals <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrn9e6ncg.4ij.spam@www.gid.dk...
> It seems Henrik Aarfeldt wrote:
> >> >De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så
lidt
> >før
> >> >den bliver udvidet.
> >>
> >> Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?
> >
> >Nej...og hvis jeg gjorde, så kender du vel tavshedspligten, ikk' ?
>
> Som du i så fald allerede ville have brudt?

Sikke noget pladder....det var et rimeligt forslag ( logisk ) at centralen
kunne være løbet tør for kapacitet.

> Helt ærligt, det er ikke seriøst, at du på baggrund af et
> tilfældigt indlæg giver dig til at gisne om, at TDC skulle være
> løbet tør for porte på en eller anden central.

Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne
oplysninger.

Mvh HAA



Jimmy Nielsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Jimmy Nielsen


Dato : 23-04-01 08:04


"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> skrev i en meddelelse news:FkQE6.356
> > >> >De er sikkert løbet tør for kapacitet på den central, og der går så
> lidt
> > >før
> > >> >den bliver udvidet.
> > >>
> > >> Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?
> > >
> > >Nej...og hvis jeg gjorde, så kender du vel tavshedspligten, ikk' ?
> >
> > Som du i så fald allerede ville have brudt?
>
> Sikke noget pladder....det var et rimeligt forslag ( logisk ) at centralen
> kunne være løbet tør for kapacitet.
>
> > Helt ærligt, det er ikke seriøst, at du på baggrund af et
> > tilfældigt indlæg giver dig til at gisne om, at TDC skulle være
> > løbet tør for porte på en eller anden central.
>
> Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne
> oplysninger.

Nej, det er da fuldstændig ulogisk at en central der endnu ikke er blevet
opgraderet til xDSL skulle være løbet tør for porte...! De oplysninger du
får er jo netop at centralen skulle have været klar fra ca. d. 1. maj -
altså om godt en uges tid.

--
Jimmy Nielsen



Henrik Aarfeldt (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 23-04-01 09:27


Jimmy Nielsen <jimmy-nNOSPAM@email.dk> wrote in message
news:9c0k60$1pqi$1@news.cybercity.dk...
>
> Nej, det er da fuldstændig ulogisk at en central der endnu ikke er blevet
> opgraderet til xDSL skulle være løbet tør for porte...! De oplysninger du
> får er jo netop at centralen skulle have været klar fra ca. d. 1. maj -
> altså om godt en uges tid.

En opgradering af en central kan sagtens betyde, at der er xDSL til stede,
men at kapaciteten er opbrugt.
Og opgraderingen kommer så på et-eller-andet tidspunkt, med øget kapacitet,
så der kan komme flere kunder på.

Mvh HAA:



Jimmy Nielsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Jimmy Nielsen


Dato : 23-04-01 09:02

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> skrev i en meddelelse
news:kOQE6.357$Ly.158202973@news.mobilixnet.dk...
> En opgradering af en central kan sagtens betyde, at der er xDSL til stede,
> men at kapaciteten er opbrugt.

Ja, men nu stod der altså "... opgradering _til_ xDSL ..." og hermed forstår
jeg at der ikke tidligere har været xDSL udstyr på centralen.

Og eftersom resten af Andreas Warbergs brev antyder at han er mere eller
mindre "desperat" efter en xDSL opkobling, ville man umiddelbart forvente at
han adskillige gange tidligere havde tjecket sit tlf-nummer og dermed ville
være kommet med på vognen i første omgang mens der stadig var pladser på
centralen.

--
Jimmy Nielsen



Allan Olesen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 23-04-01 08:16

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:

>Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne
>oplysninger.

Dvs. at noget så banalt som en udsættelse af klargøringen af centralen
ikke er med på din liste over logiske konklusioner?


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Henrik Aarfeldt (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 23-04-01 10:59


Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:9c0kre$lik$1@news.inet.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:
>
> >Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne
> >oplysninger.
>
> Dvs. at noget så banalt som en udsættelse af klargøringen af centralen
> ikke er med på din liste over logiske konklusioner?

Jo...det kunne også være tilfældet.

Mvh HAA:



Allan Olesen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 23-04-01 10:31

"Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:

>Jo...det kunne også være tilfældet.

Men du skrev jo, at der kun var een eneste logisk konklusion. Nu står
vi pludselig med to?


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Jimmy Nielsen (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Jimmy Nielsen


Dato : 23-04-01 10:48


"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9c0sop$gpf$1@news.inet.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:
>
> >Jo...det kunne også være tilfældet.
>
> Men du skrev jo, at der kun var een eneste logisk konklusion. Nu står
> vi pludselig med to?

Overflow. System Halted. Errorcode: 0x486572696B732066656A6C



--
Jimmy Nielsen



Henrik Aarfeldt (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 23-04-01 14:57


Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
news:9c0sop$gpf$1@news.inet.tele.dk...
> "Henrik Aarfeldt" <haa@mobilix.dk> wrote:
>
> >Jo...det kunne også være tilfældet.
>
> Men du skrev jo, at der kun var een eneste logisk konklusion. Nu står
> vi pludselig med to?

Undskyld, jeg må have formuleret mig forkert.

Det var min nærmeste konklusion....og andre kan selvfølgelig have en anden.

Jeg kom til min konklusion, fordi vi ( Mobilix ) allerede har udsolgt på 1
central af ADSL-kapacitet.
Dvs....hvis man har kigget en mandag om hvornår man kunne få leveret sin
forbindelse, så har der måske stået 30 arbejdsdage.
Og har man så kigget 2 dage efter, ( hvor der i mellemtiden er udsolgt ) så
står der måske 90 dage.

Mvh HAA:



Simon Skals (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 23-04-01 20:02

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> >> Ikke at du ved noget om det relevante tilfælde, vel?
>> >
>> >Nej...og hvis jeg gjorde, så kender du vel tavshedspligten, ikk' ?
>>
>> Som du i så fald allerede ville have brudt?
>
>Sikke noget pladder....det var et rimeligt forslag ( logisk ) at centralen
>kunne være løbet tør for kapacitet.

Og følgelig har det intet med tavshedspligten at gøre - og hvem
af os to var det, der bragte den på bane?

>> Helt ærligt, det er ikke seriøst, at du på baggrund af et
>> tilfældigt indlæg giver dig til at gisne om, at TDC skulle være
>> løbet tør for porte på en eller anden central.
>
>Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de opgivne
>oplysninger.

Nej, det er ikke.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 23-04-01 20:35


"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9e8v00.6m2.spam@www.gid.dk...
>
> Nej, det er ikke.

Lækker argumentation....

Mvh HAA:





Simon Skals (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 23-04-01 21:21

It seems Henrik Aarfeldt wrote:
>> Nej, det er ikke.
>
>Lækker argumentation....

Er du uenig?

Først skrev du:

|Nå...det er da ellers den eneste logiske konklusion på de
|opgivne oplysninger.

- og senere har du ombestemt dig.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Henrik Aarfeldt (23-04-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 23-04-01 21:45


"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn9e93l7.6rd.spam@www.gid.dk...
>
> Er du uenig?

Du får ret, jeg får fred...som man siger.

Mvh HAA:



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste