Hva gjør jeg galt?
Fra : Knut Nordal

Dato : 22-04-01 14:28

Hei

Holder på å bli noget frustrert over en SQL setning hvor jeg har med dato og
gjøre og som ikke henter
de postene jeg ønsker!

her er SQL jeg bruker

strSQL = "SELECT * FROM tblOrdrehode WHERE OrdreBetalt = 'Ikke betalt' And
OrdreForfall <= 'Date'"

Denne setningen henter alt som er i databasen når Ordrebetalt er lik "Ikke
betalt" som er rigtig men,
jeg ville gjerne ta med de postene som Ordreforfall er lik eller mindre enn
dagens dato!

jeg bruker formatet "YYYY.MM.DD" på datoen men i basen bruker jeg felt av
typen tekst.

er det noen som kan hjelpe meg?????

MVH Knut Nordal

Fra : Mila

Dato : 23-04-01 19:45

Det ser ud til, at du gør det rigtigt, men hvordan ser din tekst for
datofeltet ud? Kan du ikke vedlægge et skærmdump, da der sandsynligvis er en
anden formatering i databasen siden det ikke virker.

Det er ikke en sletning, nå, men det ved du vel.

Knut Nordal <knnordal@hm.telia.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:w%AE6.737$TAb.170380800@news.telia.no...

Fra : Martin - Zeus

Dato : 02-05-01 19:23

Hej
Det med din dato skal formateringen nok laves lidt om så den passer til
Date(), for så skulle der ikke være nogle problemer.

Jeg ville ud fra dette mene at din linje skal laves lidt om.
strSQL = "SELECT * FROM tblOrdrehode WHERE OrdreBetalt = 'Ikke betalt' And
OrdreForfall <= 'Date'"
Til:
strSQL = "SELECT * FROM tblOrdrehode WHERE OrdreBetalt = 'Ikke betalt' And
OrdreForfall <= " & Date() & ""
Ellse måske:
strSQL = "SELECT * FROM tblOrdrehode WHERE OrdreBetalt = 'Ikke betalt' And
OrdreForfall <= " & Now() & ""

Mvh. Martin

Fra : Knut Nordal

Dato : 04-05-01 01:54

Jeg får en Runtime error 3075

syntax error in number in query expression 'OrdreBetalt = 'Ikke betalt'
And OrdreForfall <= 04.05.01'.

har gjort om basen så datoen har formatet Date/Time, men den godtar ikke
noen forsøk på søke
på datoer

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 06-05-01 22:23

"Martin - Zeus" <martin.molle@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Ellse måske:
> strSQL = "SELECT * FROM tblOrdrehode WHERE OrdreBetalt = 'Ikke betalt' And

Sæt ' om datoen.

~jesper~