tauscan og jammer???
Fra : Ole Rosted

Dato : 22-04-01 12:57

Hej,

Jeg fandt her i gruppen for nogen tid siden en anbefaling af Agnitums
Tauscan (beskytter mod trojanske heste) og Jammer som vist mest er en
slags firewall.

Jeg læste om program,merne på www.agnitum.com og blev så begejstret at
jeg straks investerede 30 usd i programmerne.

Jeg ved ikke om Tauscan virker - den har aldrig fundet noget, derimod
ved jeg at Jammer IKKE virker. Og på baggrund af de logs jeg har sendt
til Agnitum bekræfter de dette og siger, at jeg er 1 ud af 12 der i de
sidste 2 år har klaget.

Men altså de indrømmer sort på vidt at min instaællation af Jammer
ikke virker og anfører, at problemet er overgivet til deres
programmører. Jeg har imidlertid intet hørt i over en uge.

Er der nogen hér der har erfaringer - gode/dårlige - med Tauscan og
Jammer??

Og så har jeg lige et tillægsspørgsmål foranlediget af brevet om
virus/trojan gennem on-line spil:

Når jeg fx giver Netscape tilladelse til at TCP connect'e til
AnyAdress:80 (Tinyfirewall) vil det så sige at andre,
der sådan "tilfældigt" lige "kommer forbi" kan invadere min computer
gennem porten - hvis de opdager den er åben, eller er det udelukket
når jeg specielt nævner Netscape (MD5 aktiveret - men det beskytter
vel kun indefra) i Tiny Firewall?
Jeg ved ikke hvordan den skulle opdage, at det er *min* Netscape der
står for kommunikationen, men der er så meget jeg ikke ved - endnu.

vh. Ole Rosted

Fra : Alex Holst

Dato : 22-04-01 13:32

Ole Rosted <Ole.Rosted@get2net.dk> wrote:
> [...]
>gennem porten - hvis de opdager den er åben, eller er det udelukket
>når jeg specielt nævner Netscape (MD5 aktiveret - men det beskytter

Jeg kender ikke Tiny Firewall, men vil staerkt gaa ud fra, at du her aabner
for udgaaende forbindelser, altsaa at netscape.exe har lov til at skabe
forbindelser fra din maskine til port 80 paa hvilken som helst IP adresse.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-08-01 20:51

Lige præcis.