Spørgsmål til alle.
Fra : Dondata

Dato : 10-01-01 22:00

Når jeg er færdig med et project, og laver en setup fil med VS Installer,
irreterer det mig altid, at MSVBVM60.DLL filen fylder så meget! (1.6 MB)
Jeg ved at der er mange computere edr allerede har denne fil installeret.
F.eks så har alle Windows 98 maskiner den da installeret som default ikk´?
Jeg vil gerne skære mine installeringsfiler ned såde fylder mindre, og er
hurtigere at downloade.
Min målgrupper har for det meste Windows ME installeret, og ind i mellem ser
jeg en Windows 98 maskine, men aldrig en Windows 95.

Kan jeg godt undlade MSVBVM60.DLL i mine installationer, og spare folk en
del download tid?

Fra : Henning Forgaard

Dato : 11-01-01 09:22

Du bør kanskje lage en "install from web" installasjon. Da blir bare filen
lastet ned til klienten hvis den ikke finnes eller er for gammel. Jeg mener
Wise Installmaster kan gjøre en slik install.

Fra : Mads Andreasen

Dato : 11-01-01 14:18

> [...]
> jeg en Windows 98 maskine, men aldrig en Windows 95.
>
> Kan jeg godt undlade MSVBVM60.DLL i mine installationer, og spare folk en

Hejsa

Du kan sagtense udelade filerne og så skrive på hjemmesiden hvor de bliver
hentet fra at de kræver VB6 runtimes og give folk et link til hvor de kan
hente dem. Det er det jeg har gjort på min hjemmeside. Tag et kig forbi
www.aub.dk/~man kig i download sektionen. Hvis du henter vb 6 runtimes kan
du se hvad det er for nogle filer du kan udelade.

--
-Mads

Fra : Dondata

Dato : 11-01-01 23:34

Takker for svarene :)
Jeg var bare nødt til at spørge, da det ville virke lidt åndsvagt hvis jeg
sendte 'defekte' installationsfile ud til folkene :)