Database hjælp igen, indsæt data i databas~
Fra : Christian Epstein

Dato : 05-02-04 21:33

se hvorfor giver det her ikke en nu data i databasen, i øvrigt
tak for jeres hurtig hjælp sidst...

Form:

<form action="addpoetry.asp" method="post">
<input type="text" name="Name">
<input type="text" name="Dedication">
<input type="text" name="Preview">
<input type="text" name="Poem">
<input type="submit" value="Gem">
</form>

ASP ting:

<%
' Database connection (check path)
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/poetry.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into poetry (Name , Dedication, Preview, Poem)
values('" & Request.Form("Name") & "', '" &
Request.Form("Dedication") & "', '" & Request.Form("Preview") &
"', '" & Request.Form("Poem") & "')"

%>

P.S. jeg for ingen fejl overhovedet, så det er nok det
mærkeligste...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 21:52

> P.S. jeg for ingen fejl overhovedet, så det er nok det
> mærkeligste...

Prøv at udskrive din SQL streng

Fra : Christian Epstein

Dato : 05-02-04 22:10

N9 wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Prøv at udskrive din SQL streng

Nej man for nok ikke nogen fejl hvis man ikke executer
stringen... UPS... troede jeg havde tjekket alt... memo til mig
selv... gå i seng når du laver flere fejl end du retter...