Request.form spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 18:19

Hej

Jeg har fået følgende fejl:

Item cannot be found in the collection corressponding to the requested name
or ordinal

Den fejl der udløser dette er at jeg har en request.form("Klub"), men selv
"Klub" navn findes ikke i denne sql sætning, men jeg skal bruge
request.form("Klub"), hvis jeg kalder på en anden sql streng. Jeg har prøvet
med ISNULL og ISEmpty, men ligeledes virker det ikke, andre som har et
forslag.

Mvh
N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 21:52

N9 skrev:

> Item cannot be found in the collection corressponding to the
> requested name or ordinal

Hvordan ser koden ud der hvor den fejler?

> Den fejl der udløser dette er at jeg har en
> request.form("Klub"), men selv "Klub" navn findes ikke i denne
> sql sætning, men jeg skal bruge request.form("Klub"), hvis jeg
> kalder på en anden sql streng.

Beklager, men jeg forstår ikke hvad du mener med ovenstående. Vis
gerne lidt af din kode.

> Jeg har prøvet med ISNULL og ISEmpty, men ligeledes virker det
> ikke,

Giver det samme fejl?

Læs gerne <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 22:27

Jeg har lige hurtig skrevet en ny kode til dig, dag hvis jeg poster orginal
koden vil den fylder mange liner.

<%
class indhold

private intID
private strtext
Private strtext1

Private sub class_initialize

intID = 0
strtext = ""
strtext1 = ""
end sub

Public Property Let ID(IntTmp)
intID = IntTmp
End Property
Public Property Get ID
ID = intID
End Property

Public Property Let text(strTmp)
inttext = strTmp
End Property
Public Property Get text
text = strText
End Property

Public Property Let text1(strTmp)
inttext1 = strTmp
End Property
Public Property Get text1
text1 = strText1
End Property

end class

%>

<%
class func

public function

function objByrecordset(objRcrdst)
Dim objindhold
Set objindhold = New Indhold
If not objRcrdst.eof then
If Not IsNull(objRcrdst("IndholdID")) Then
objIndhold.ID = objRcrdst("IndholdID")
Else
objIndhold.IndholdId = 0
End If

If Not IsNull(objRcrdst("Indholdtext")) Then
objIndhold.text = objRcrdst("Indholdtext")
Else
objIndhold.text= ""
End If

If Not IsNull(objRcrdst("Indholdtext1")) Then
objIndhold.text1 = objRcrdst("Indholdtext1")
Else
objIndhold.text1 = ""
End If

End if
Set objByrecordset= objIndhold

end function

function hentnoget()
dim objRcrdst
set objRcrdst = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
set objRcrdst = MINDBCON.execute("select text from table1")
set hentnoget = objByrecordset(objRcrdst)
objRcrdst.close
set objRcrdst = nothing
end function

end class

%>

------------------
dim objfunction, objitem
set objfunction = new function
set objitem = objfunction.hentnoget()
----------------------------------

Fejlen består i at den ikke kan finde dette kolonne i recordset:

If Not IsNull(objRcrdst("Indholdtext1")) Then

> Item cannot be found in the collection corressponding to the
> requested name or ordinal

jeg kan ikke have text1 med i sql da text1 ligger i en anden tabel som jeg
inner joiner, når jeg skal bruge det.

Men en anden spørgsmål, da du er meget aktiv i denne gruppe samt såvidt jeg
vurdere har et stort viden indfor ASP, er det optimal at programmere sådan??
synes det er det nærmeste jeg kommer på OOP.

hilsen
N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 23:28

N9 skrev:

> Jeg har lige hurtig skrevet en ny kode til dig,

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget. Læs gerne min signatur.

> poster orginal koden vil den fylder mange liner.

Tak fordi du ikke gjorde det - det er meget svært at overskue
større kodemængder i et newsprogram. Men det er stadig bedre hvis
du nøjes med at sende udvalgte linjer til gruppen - de linjer der
opstår fejl i og evt. linjer der er nært beslægtede.

Hvis du ikke kan afgøre hvilke linjer der er vigtige, kan du evt.
lægge asp-koden op som en tekstfil til download.

> set objRcrdst = MINDBCON.execute("select text from table1")

Her henter du feltet text fra table1.

> Fejlen består i at den ikke kan finde dette kolonne i
> recordset:
>
> If Not IsNull(objRcrdst("Indholdtext1")) Then

- og her forsøger du at arbejde med feltet Indholdtext1. Den går
ikke. Du kan kun arbejde med felter der er medtaget i din select-
forespørgsel.

> jeg kan ikke have text1 med i sql da text1 ligger i en anden
> tabel som jeg inner joiner, når jeg skal bruge det.

Ikke forstået.

> Men en anden spørgsmål, da du er meget aktiv i denne gruppe
> samt såvidt jeg vurdere har et stort viden indfor ASP, er det
> optimal at programmere sådan?? synes det er det nærmeste jeg
> kommer på OOP.

Jeg har faktisk aldrig prøvet at lave klasseprogrammering i asp -
men hvis du gerne vil arbejde mere objektorienteret, så tag et kig
på asp.net. Her har du et hav af muligheder der ikke findes i
traditionel asp - ikke mindst for at opbygge din kode i logiske
blokke. Asp.net hører hjemme i gruppen dk.edb.programmering.dotnet
- kig forbi hvis du vil høre mere om mulighederne.
--
Jens Gyldenkærne Clausen