gennemgående ting
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 14:45

Hej NG
Jeg lavede for en del år tilbage en hjemmeside for en af mine venner og den
er (som alle mine andre sider) i følge sagkundskaben og W3 langt ude i
skoven.
Nu vil jeg lære at lave sider der validerer og har besluttet at den skal
være det første projekt for den er rimelig overskuelig. Det er
www.peter-m-p.dk
Kan man lave den enkle menu i toppen og det der ligger nederst på siderne i
noget css eller javascript så det ikke skal skrives på alle sider?

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 15:08

NN skrev:

> Kan man lave den enkle menu i toppen og det der ligger nederst
> på siderne i noget css eller javascript

Du kan ikke bruge css til at inkludere sideindhold som fx en menu -
css bruges kun til at styre udseendet af dine sider.

Du kan godt benytte javascript, men en bedre mulighed er at benytte
SSI. Begge dele er gennemgået her:
<http://www.html.dk/artikler/00001/>

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 16:19

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev i en meddelelse:
> Du kan godt benytte javascript, men en bedre mulighed er at benytte
> SSI. Begge dele er gennemgået her:
> <http://www.html.dk/artikler/00001/>

Tak, det vil jeg læse på

> Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:

Jeg forstår ikke dette?
Når du skriver "Krydspostet til 2 grupper" menes der så ikke at jeg skulle
ha' sendt det samme indlæg til begge grupper eller er det kun fordi dit svar
så gør det mere relevant i den anden gruppe.

--
Hilsen
Mia

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-04 16:27

NN skrev:

> Jeg forstår ikke dette?
> Når du skriver "Krydspostet til 2 grupper" menes der så ikke
> at jeg skulle ha' sendt det samme indlæg til begge grupper

Nej.

Det er ofte en skønssag om der skal futtes, x-futtes eller man bare
skal blive i samme gruppe.

Dit spørgsmål - og dermed også mit svar - var mere relevant i html-
gruppen end i clientside-gruppen (der handler om javascript).

Jeg valgte at x-futte fordi html-gruppen dermed også kunne se mit
svar (samt det af dit spørgsmål der var citeret). Hvis jeg kun
havde sat fut, ville nogle i html-gruppen måske savne starten af
tråden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-04 17:06

> [...]
> svar (samt det af dit spørgsmål der var citeret). Hvis jeg kun
> havde sat fut, ville nogle i html-gruppen måske savne starten af

Tak for forklaringen.

--
Hilsen
Mia