Mine erfaringer med kursus i Fluefiskeri
Fra : Vagn Hansen

Dato : 22-04-01 09:56

Hej Alle!

Da jeg sidste forår besluttede mig til at købe en fluestang meldte der sig
en del spørgsmål.

Hvordan kaster man med en sådan, hvordan lander man en fisk og så
vidre.........
Det første løste sig meget nemt idet jeg valgte at købe stangen hos
www.Go-fishing.dk i Odense. Der fulgte nemlig en ½ times undervisning med.
Det blev til en del træning på græsplænen der hjemme men praktisk fiskeri
blev det ikke rigtig til og det virkede temmeligt uoverskueligt at tage den
med på kysten. Jeg overvejede om jeg skulle tage på nogle kastekurser og
begyndte at kigge mig om efter hvad der var på markedet. I denne forbindelse
stødte jeg på Jens Pilgård fra http://www.flytying.dk Han arrangerer noget
som han kalder Vildmarkskursus, hvor man bor i telt langt ude i busken. Det
hele foregår i Norge, så det blev det jo ikke mindre attraktivt af. Det
endte så med at jeg tilmeldte mig i uge 28 sidste sommer og det var bestemt
alle pengene værd. På kurset lærer man bla. vadeteknik, lidt om insekters
liv og betydning for fluefiskeri, kasteteknik, fluebinding, praktisk fiskeri
og hvordan man læser fiskevandet, før man fisker samt en hel masse andre små
fif og detaljer, inden for alle ovennævnte grupper.
Jeg fik rigtig mange tips og triks som også kan bruges herhjemme. Det er
virkelig en tur som kan anbefales, hvis man ikke er bange for at leve
primitivt i en uges tid.

Jeg har taget nogle billeder på denne tur som alle er lagt ud på min
hjemmeside http://www.vhdesign.subnet.dk det er mig med den rød og
sort-ternede cap

Knæk og Bræk

Vagn Hansen