Password i lille popup - er det java? ..hv~
Fra : Malene Arno

Dato : 04-02-04 19:58

Jeg sidder og laver en hjemmeside i GoLive. Jeg har flere gange
oplevet at jeg gerne vil lave noget, som jeg ikke umiddelbart kan
lave uden at kigge i koden - ellers plejer jeg nu kun sidde med
drag'n'drop-delen - og det har også stedført mit nuværende
spørgsmål.

Jeg vil gerne lave et alert-vindue med mulighed for et password
(ikke noget asp eller noget - behøver ikke være supersikkert -
det er bare en foranstaltning). Gennem programmet GoLive kan man
tilføje en "csaction" som jeg kan læse i koden er java. Men denne
lille fikse pop-up som programmet selv laver, er bare ikke særlig
fiks! Så jeg ville lave den selv, men kan ikke selv umiddelbart
finde noget herinde eller andre steder som kan hjælpe mig.

Derfor vil jeg nu spørge jer herinde, om det for det første ER
java, jeg skal bruge til det, jeg vil lave?

..og hvis det er DET, er der så nogen som har en kode eller et
link til et sted, hvor jeg evt. kan læse mere om netop dét
problem?

/Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 22:44

Malene Arno skrev:

> Gennem programmet GoLive kan man tilføje en "csaction" som jeg
> kan læse i koden er java.

Nej - det er javascript.

Java er et programmeringssprog der blandt andet kan bruges på
websider i form af applets. De indsættes i html-dokumenter med
koden <object> eller <applet>.

Javascript er et scriptsprog som kan udføre handlinger på fx en
webside. Javascript indsættes med koden <script>.

Java og Javascript er to helt forskellige ting (men selv om du har
byttet om på java og javascript er du havnet i den rigtige gruppe -
..clientside er netop til javascript)

> Derfor vil jeg nu spørge jer herinde, om det for det første ER
> java, jeg skal bruge til det, jeg vil lave?

- Som nævnt ovenover, det er javascript.

Du kan se hvordan det kan gøres her:
<http://www.jennifermadden.com/162/examples/prompt.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-04 22:51

"Malene Arno" <malene@arno.dk> skrev

> Jeg vil gerne lave et alert-vindue med mulighed for et password

Et alert-(vindue) kan ikke bruges til det formål, da det ikke giver mulighed
for feedback til den side, som åbnede alert'en.

> Derfor vil jeg nu spørge jer herinde, om det for det første ER
> java, jeg skal bruge til det, jeg vil lave?

Nej, det er ikke java, du skal bruge. Det er eventuelt javascript, som er
noget helt andet - og som i øvrigt er emnet i denne gruppe.

> .og hvis det er DET, er der så nogen som har en kode eller et
> link til et sted, hvor jeg evt. kan læse mere om netop dét
> problem?

Her kan du se et eksempel på en popup, som du kan bruge til at åbne noget
andet:

http://hjem.get2net.dk/egin/sjov.htm#under

I eksemplet er ikke brugt noget password-halløj, men det kan du se noget om
her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

.... eller du kan prøve at spørge i

Erik Ginnerskov