Print side uden sidehovede og fod
Fra : Nederbasse

Dato : 04-02-04 18:48

Hej

Jeg har nogle tegninger man kan printe ud på en webside, jeg har lavet et
printikon på siden da den skal åbne i et vindue uden menu eller andet.
Kan jeg lave det sådan at ikonet ikke kommer med ?
sidens navn/url vil jeg også gerne have væk når siden bliver printet men det
er vel printerens indstillinger eller hvad ?

siden er her: http://sundby-hvorupboligselskab.dk/lejlighed.htm

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-04 20:25

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Kan jeg lave det sådan at ikonet ikke kommer med ?
>sidens navn/url vil jeg også gerne have væk når siden bliver printet men det
>er vel printerens indstillinger eller hvad ?

Nej, det er i browseren man opsætter det.

Du kan ikke ikke på siden forhindre det i at blive printet.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-02-04 22:42

> [...]

> printikon på siden da den skal åbne i et vindue uden menu eller andet.
> Kan jeg lave det sådan at ikonet ikke kommer med ?

Det gør du lettest ved at lave et specielt css beregnet til udprintning og
heri definere, at de i udprint uønskede elementer ikke vises:

display:none

Se mere om det her:

http://www.html-faq.dk/2012.asp

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-02-04 22:46

Nederbasse skrev:

> Jeg har nogle tegninger man kan printe ud på en webside, jeg
> har lavet et printikon på siden da den skal åbne i et vindue
> uden menu eller andet. Kan jeg lave det sådan at ikonet ikke
> kommer med ?

Ja. Du kan sætte display: none i et css-ark til print. Du kan se
teknikken vist her: <http://www.html-faq.dk/2012.asp>.

> sidens navn/url vil jeg også gerne have væk når
> siden bliver printet men det er vel printerens indstillinger
> eller hvad ?

Snarere browserens indstillinger. Dem kan du ikke ændre på fra
siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen