Dyse
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-04 11:47

Jeg har sat 47,6'er på min CPI popcorn, og i den forbindelse skal den jo
gerne have lidt mere benzin! Problemet er imidlertid at min forhandler ikke
har større dyser hjemme og heller ikke umiddelbart kan få det da de ikke er
på lager hos importøren.
Nogen der kender en webshop der sælger dem, eller evt. ved at de dyser
f.eks. T. Hansen sælger til et bestemt andet mærke (hvilket??) også passer
på min CPI? Det er den originale kaburator der sidder i, og scooteren er den
"nye" ECO model.

Anyone?

På forhånd tak

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 12:49

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse
> [...]
> på min CPI? Det er den originale kaburator der sidder i, og scooteren er

Kan du ikke få den lavet større? Jeg fik min originale lavet om fra 56 til
80 med en såkaldt rival hos den lokale cykel- / knallert-fusker :)

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-02-04 18:51

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan du ikke få den lavet større? Jeg fik min originale lavet om fra 56 til
> 80 med en såkaldt rival hos den lokale cykel- / knallert-fusker :)

Ja, og din lokale knallert fusker tror sikkert at 56 eller 80 står for en
diameter..... det er det ikke. Det er en flow betegnelse.

mvh Tommy Fer

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 21:01

"Tommy Fer" <fer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, og din lokale knallert fusker tror sikkert at 56 eller 80 står for en
> diameter..... det er det ikke. Det er en flow betegnelse.

Jeg mener nu noget andet. Der er forskel på om det er en Mikuni, Amal,
Dell'Orto osv. Jeg ved at på min Dell'Orto 21mm er dyse nummeret et udtryk
for diameteren.

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-02-04 21:07

> [...]
>
> Jeg mener nu noget andet. Der er forskel på om det er en Mikuni, Amal,
> Dell'Orto osv. Jeg ved at på min Dell'Orto 21mm er dyse nummeret et udtryk

Hvis det var tilfældet ville springet fra 50 til 55 give en langt mindre
difference i benzin mængde end et spring fra 140 til 145.....

mvh Tommy Fer

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 21:32

> Hvis det var tilfældet ville springet fra 50 til 55 give en langt mindre
> difference i benzin mængde end et spring fra 140 til 145.....

Ja det er jeg klar over, men, hvorfor den side jeg læste det på, så gav
indtryk af noget andet, ja det er jo svært at vide. Jeg husker bare at der
stod at på Dell'Orto var det diameteren, så #85 svarede til 0,85mm. Man skal
ikke tro på alt hvad man læser :)

Fra : Hekto

Dato : 04-02-04 21:43

Tommy Fer wrote in news:bvrje1$2b6t$1@news.cybercity.dk:

> Hvis det var tilf‘ldet ville springet fra 50 til 55 give en langt
> mindre difference i benzin m‘ngde end et spring fra 140 til
> 145.....

Det ER tilfældet! ... på rigtige, italienske (sæ'føli') kaburatorer!
;0)

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
semi-rockets ... no thanks!

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 21:48

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse

> Det ER tilfældet! ... på rigtige, italienske (sæ'føli') kaburatorer!
> ;0)

Aaarrhhh :) lige manden jeg søgte ;) Jeg mente nok at det var rigtigt, kan
du finde et "bevis" på det - en hjemmeside eller noget?

Fra : Hekto

Dato : 04-02-04 22:23

Axelgaard wrote in

> Aaarrhhh :) lige manden jeg søgte ;) Jeg mente nok at det var
> rigtigt, kan du finde et "bevis" på det - en hjemmeside eller
> noget?

Åh, herregud da! Var det det hele? ... på dansk?

http://www.guzzitech.dk/05/05-05/Needle.jpg

Fra : Axelgaard

Dato : 05-02-04 09:23

> Åh, herregud da! Var det det hele? ... på dansk?

Hvad er der galt - jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forstå den
kommentar...

> http://www.guzzitech.dk/05/05-05/Needle.jpg

....et billede af en nål - det forklarer jo ikke meget mht. dyse-størrelsen.

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 09:59

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> kommentar...

> ...et billede af en nål - det forklarer jo ikke meget mht.

UPPS! Der var lige en copy/paste der smuttede!

http://www.guzzitech.dk/05/05-05/05-05-03.htm

Fra : Hekto

Dato : 05-02-04 13:33

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Aaarrhhh :) lige manden jeg søgte ;) Jeg mente nok at det var rigtigt,
> kan du finde et "bevis" på det - en hjemmeside eller noget?

Se indlæg længere nede. Måtte lige på Sunsite for at blive connected.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-04 20:57

> Kan du ikke få den lavet større? Jeg fik min originale lavet om fra 56 til
> 80 med en såkaldt rival hos den lokale cykel- / knallert-fusker :)

Det er jeg ikke meget for hvis der er andre løsninger...

--
Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-04 19:14

On Wed, 04 Feb 2004 11:46:53 +0100, Michael Kjærsgård wrote:

> Jeg har sat 47,6'er på min CPI popcorn, og i den forbindelse skal den jo
> gerne have lidt mere benzin! Problemet er imidlertid at min forhandler ikke

Det er ikke sikkert den skal det.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-04 20:57

> Det er ikke sikkert den skal det.

Jo det er så ;=)
Det er en orig. 50 der sidder i, og den dør når den får fuld tæsk, så mon nu
ikke...?
Ingen der har forslag?

--
Michael

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 21:02

> Jo det er så ;=)
> Det er en orig. 50 der sidder i, og den dør når den får fuld tæsk, så mon
nu
> ikke...?

Er originalen ikke en 56? Det er hvad jeg kunne læse da jeg søgte lidt på
google omkring en CPI Popcorn

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 04-02-04 21:08

> Er originalen ikke en 56? Det er hvad jeg kunne læse da jeg søgte lidt på
> google omkring en CPI Popcorn

Der står 50 på den, så...

--
Michael

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 21:33

> Der står 50 på den, så...

Ja så er der jo ikke noget at rafle om :) Hvilken karburator er det?

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-04 09:27

> Ja så er der jo ikke noget at rafle om :) Hvilken karburator er det?

Hehe... jeg ved faktisk ikke hvad den hedder... Bare den der sad i fra ny...

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 05-02-04 09:38

> Hehe... jeg ved faktisk ikke hvad den hedder... Bare den der sad i fra
ny...

Hvis du kan tjekke det, så er det meget nemmere at finde en dyse der passer.
Er det en Mikuni eller Dell'Orto står det "let læseligt" hvis du da står med
den i hånden :)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-04 10:55

> [...]
passer.
> Er det en Mikuni eller Dell'Orto står det "let læseligt" hvis du da står

Det gør jeg ikke lige... er i skole... Men som sagt har jeg lige gennemskuet
at T. Hansen nu også er begyndt at sælge CPI-dele til private, så mit
problem er løst ;=)

Men tak for svar til alle

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-02-04 22:48

On Wed, 04 Feb 2004 20:56:36 +0100, Michael Kjærsgård wrote:

> Jo det er så ;=)
> Det er en orig. 50 der sidder i, og den dør når den får fuld tæsk, så mon nu
> ikke...?

Jo men det skrev du ikke

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-04 09:27

> Jo men det skrev du ikke

Nej okay, pointe der ;=)

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Anders Lerager

Dato : 04-02-04 21:14

Dav.

Da jeg skiftede dyse købte jeg dyser ved T. Hansen, bare spørg efter dyser
til en yamaha jog standard karburator, de passer 100% over i.

Hilsen Anders

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-04 09:28

> Da jeg skiftede dyse købte jeg dyser ved T. Hansen, bare spørg efter dyser
> til en yamaha jog standard karburator, de passer 100% over i.

Oki, det prøver jeg, tak skal du have...

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-04 09:58

> Oki, det prøver jeg, tak skal du have...

Arh, har lige opdaget de er begyndt at have CPI-dele ved T.Hansen... Det er
fandme nice :D

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 05-02-04 11:22

> Arh, har lige opdaget de er begyndt at have CPI-dele ved T.Hansen... Det
er
> fandme nice :D

Men ikke dyser til CPI Popcorn...

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-02-04 19:40

Ehh... jo: http://www.thansen.dk/products.asp?c=209917936&n=588026841#xy

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-04 23:01

> Ehh... jo: http://www.thansen.dk/products.asp?c=209917936&n=588026841#xy

Ja jeg skal vist have nye briller :) Jeg så kun Luftfilter, indsugning,
karburator og der var der ikke lige nogen dyser :)

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-02-04 15:31

> Ja jeg skal vist have nye briller :) Jeg så kun Luftfilter, indsugning,
> karburator og der var der ikke lige nogen dyser :)

Hehe... okay...
Der stod i øvrigt Aerox på klistermærket på plasticlommen den var i, så de må
åbenbart passe sammen...

--
Michael
http://vindenand.dk

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-02-04 15:33

> Hehe... okay...
> Der stod i øvrigt Aerox på klistermærket på plasticlommen den var i, så de

> åbenbart passe sammen...

Ja, sådan er der jo så meget. VW, Audi og Skoda bruger "tilfædigvis" også
mange af de samme reservedele

Fra : rotel

Dato : 12-02-04 18:49

Thansen sælger dyser til 19 kr om de passer til din kan du få at vide ved at
maile eller ringe til dem.
http://www.thansen.dk
Jeg ved at min scooter pucher vil have 29 kr og en anden vil have 39 for en
lille skrue med et hul i.

Fra : nikolaj dalsgaard

Dato : 18-02-04 10:20

køb en 100#dyse hos www.thansen.dk

Fra : nikolaj dalsgaard

Dato : 18-02-04 10:22

> [...]
> http://www.thansen.dk
> Jeg ved at min scooter pucher vil have 29 kr og en anden vil have 39 for en

det kommer and på hvad din kaburator hedder men jeg anbefaler en 100#dyse