GLOBAL variabel i dokument og .js script?
Fra : Rasmus Thirslund

Dato : 04-02-04 11:33

Hej
sidder med et problem, som nogle måske kan hjælpe mig med.

Først en lille forklaring...
jeg har downloadet et DHTML menuscript fra
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/hvmenu/index.htm.

I scriptet definerer man tekst, url, osv i menuen direkte i en
array i en .js fil, som man linker til med <script
scr='...js></script> -tag'et.

Jeg har imidlertid behov for at variablerne skal være mere
dynamiske, i det jeg bruger billeder i menuen, der skifter
afhængigt af hvilken kategori, man har klikket på.

Jeg er efterhånden habil til ASP, og havde derfor tænkt mig først
at definere js-variablerne via et ASP script, og bagefter skrive
js-variablerne ind i selve menu-scriptet. Men ASP virker ikke i
js dokumentet, og det fungerer heller ikke at hive al teksten
fra js- dokumentet over i det dokument, der kalder js-filen. I
hvertfald kan jeg ikke få dét til at virke.

-------

MIt spørgssmål er så (nu kom det endelig):

Er der en metode til at lave en slags globale variabler, som kan
defineres i et 'hoveddokument', som linker til en .js-fil/script,
som skal bruge de variabler? I javascript?

Og hvordan?

--------

Håber nogle kan give mig et praj eller tips eller link eller
whatever.

/Raz

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 04-02-04 11:43

Rasmus Thirslund wrote:
> [...]
> fra js- dokumentet over i det dokument, der kalder js-filen. I
> hvertfald kan jeg ikke få dét til at virke.

Et skud fra hoften
Har du prøvet at hente menuen ind via SSI i stedet ?

Chrisser

Fra : Rasmus Thirslund

Dato : 17-02-04 12:26

Chrisser wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Et skud fra hoften
> Har du prøvet at hente menuen ind via SSI i stedet ?
>
> Chrisser

Nej, men ellers tak for tippet. Jeg fik det endelig til at virke via
ASP.
Rasmus