bundkort hjælp
Fra : Misery

Dato : 03-02-04 23:13

Hejsa,

Jeg går og overvejer at købe et bundkort der skal meget gerne kunne
understøtte min. 4 harddiske udover 2 cd dreve, men jeg kan simpelthen ikke
finde noget please help mht mit valg af bundkort.
Vh
C.C

Fra : "

Dato : 04-02-04 15:23

Du kan jo ikke installerer 4 HD'ere og 2 CD-rom på eet og samme mobo som
PATA - med mindre du osse bruger SATA. For at det skal kunne lade sig gøre,
må du have fat i et ekstra PCI-controller kort. Jeg har selv 8 HD'er kørende
i min server og hertil har jeg installeret hele 2 stk. Promise Ultra 133 TX2
controller kort og der sidder på mobo 1 stk DVD rom drev som IDE2 - Master.

De bedste kort mener jeg selv, er dem fra Promise Technology og på hver af
kortene kan du monterer hele 4 HD'er på udover de 2 cd-rom drev som du
vil/skal monterer på dit mobo.

Dette Promise Ultra 133 TX2 kort koster ca. kr. 3 - 400 kr. hvilket nu ikke
er så dyrt enda. Kig evt. her:

God fornøjelse...

Mvh.

John

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 04-02-04 22:03

Køb et ASUS P4P800 Deluxe

2 SATA, 4 PATA & 2IDE harddiske + 2 CD-ROM

Hilsen

Jacob Jørgensen

Fra : "

Dato : 05-02-04 07:39

Ja, f.eks. eller - måske noget der er bedre? ABIT IC7-G MAX 3, det rykker!!

Mvh.

John

Fra : "

Dato : 05-02-04 07:42

"Jacob Jørgensen" <gismo@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Køb et ASUS P4P800 Deluxe
>
> 2 SATA, 4 PATA & 2IDE harddiske + 2 CD-ROM

PATA og IDE - er jo "det samme" så hvordan havde du lige tænkt dig dette
skulle kunne gå op Jacob???

Mvh.

John