ASP fotoalbum - Spørgsmål.
Fra : SpookiePower

Dato : 03-02-04 18:23

Jeg har tænkt på at lave et fotoalbum i asp, hvor det skal være
muligt at oprette serier af billeder og så bladre i dem. Jeg kom
så til at tænke på en ting -

Hvordan får jeg tilføjet alle de stier, der måtte være på de
billeder som nu en gang skal tilføjes albumet ? Findes der
noget som er lavet på forhånd, som feks den open-dialog-box
hvori man vælger filer ?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-02-04 02:13

SpookiePower wrote:
> Hvordan får jeg tilføjet alle de stier, der måtte være på de
> billeder som nu en gang skal tilføjes albumet ? Findes der
> noget som er lavet på forhånd, som feks den open-dialog-box
> hvori man vælger filer ?

Så vidt jeg forstår dig ønsker du en "vælg fil"-dialog hvori der kan
vælges flere filer af gangen, korrekt?

Hvis dette er tilfældet skal du enten have fat i en ActiveX kontrol
(IE only) eller en Java Applet(Måske kan det gøres med Flash, Shockwave
eller noget lignende men det vil jeg ikke hænges op på).

Eksempler på implementationer:
http://www.aspupload.com/xupload.html
http://www.aspupload.com/jupload.html

--
Jakob Andersen

Fra : SpookiePower

Dato : 04-02-04 20:25

"Jakob Andersen" <jta@intellect.invalid> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg forstår dig ønsker du en "vælg fil"-dialog hvori der kan
> vælges flere filer af gangen, korrekt?

Ja.

> [...]
> (IE only) eller en Java Applet(Måske kan det gøres med Flash, Shockwave
> eller noget lignende men det vil jeg ikke hænges op på).

Mange tak, det vil jeg kigge nærmere på.

Fra : Jørgen Müller

Dato : 04-02-04 20:47

SpookiePower skrev:
>Jeg har tænkt på at lave et fotoalbum i asp, hvor det skal være
>muligt at oprette serier af billeder og så bladre i dem. Jeg kom
>så til at tænke på en ting -

Hvis du har adgang til serveren, kan du måske bruge dette?
http://www.iisworks.com/listpics/

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller