Besvær med flash af ECS K7S5A Pro bios
Fra : Henry

Dato : 03-02-04 13:08

Jeg har lidt problemer med en ny
ECS K7S5A Pro som fra tid til anden gemmer CPU instilingerne under boot -
således at den sommetider nulstiller til 100/100 og viser cpu-en som en
AMD 1800 når den skulle køre 133/133 med og vise en AMD 2400 og 133 sdram
settings -

Loader jeg med "Load Optimal Settings"
viser den også 100/100 og Amd 1800, jeg skal manuel indstille den til
133/133 for den fatter at det er en AMD 2400 med 133 Sdram der er i.
Så derfor vil jeg gerne have bios opdateret til seneste version jeg har så
hentet aminf335.exe og E030121S.rom som skulle være seneste bios
Jeg booter så op i win XP med dos boot diskette (ikke skrivebeskyttet) med
aminf335.exe og E030121S.rom og skriver herefter "AMINF335 E030121S" men
det virker så ikke helt som det skal, og den kommer med en fejl meddelse
efter "Flash part- Winbound 49f0020.V3" hvor den med rødt skriver
"Error 2 - File does not exist"

Hvad er det mon for en fil der ikke eksisterer ?
Den skriver også noget med "dos/4 g protected mode run-time version 2.01a"
Jeg kan læse på news flere steder at der er andre der har samme problem med
AMD 2400 og 133 Sdram og at løsningen måske er at flashe bios eller bytte 2x
256 Sdram ud med 1 x 512
men nu vil jeg gerne først prøve ast flashe bios, hvis jeg da ellers kan
komme til det.
Men hvad pokker går der mon lige galt ?? jeg syntes ikke det plejer at være
så bøvlet at flashe en bios

Med venlig hilsen Henry

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 03-02-04 13:15

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> kommer med en fejl meddelse efter "Flash part- Winbound 49f0020.V3"
> hvor den med rødt skriver "Error 2 - File does not exist"

Du starter forhåbentlig ikke op i XP, du bruger vel en dos diskette i ren
dos miljø?? Husk at helst starte op uden nogen drivere overhovedet. Evt. på
bootdisk.com kan du hente Dr-Dos som er en ren dos opstart uden der hentes
nogen unødige drivere overhovedet (mere hvis du er usikker).

Når du skal opdatere skal du huske at angive det fulde filnavn altså
kommandoen "AMINF335 E030121S.ROM".

--
Bjarke Andersen

Fra : Henry

Dato : 03-02-04 17:23

> [...]

> nogen unødige drivere overhovedet (mere hvis du er usikker).
>
> Når du skal opdatere skal du huske at angive det fulde filnavn altså

Ja ok. det var nok lidt fejl skrevet at jeg booter op i WIN XP det er
selvfølgelig ren dos med en Ms.dos start diskette der bootes op
men måske har jeg glemt at skrive *.rom til slut - det kommer jeg sørme i
tvivl om så jeg vil jeg lige prøve igen.

Tak for svar

Mvh
Henry

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-02-04 20:31

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men måske har jeg glemt at skrive *.rom til slut - det kommer jeg sørme i
> tvivl om så jeg vil jeg lige prøve igen.

Bliver den ved med at drille, så prøv at skifte batteriet på bundkortet. Det
har jeg måttet gøre i et tilfælde, hvis biosopdatering ikke hjalp. Jeg har
snakket med en forhandler, som oplyste at han generelt havde løst problemet
ved at udskifte batteriet, som åbenbart var svagt på denne model. En anden
forhandler siger dog, at de altid har klaret det med en bios opdatering.

Kurt