ASP/Java til at lave skjult kald af ekster~
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 31-01-04 16:29

Problem:

Fra indgangsiden af vort intranet vil jeg gerne kalde en ekstern webadresse
(uden at vise den), idet der dermed sker en IP-verifiring af adgangen til
denne eksterne side (en adgang vi betaler for). Efterfølgende kan jeg så
kalde dybe link til materiale på den ekstern side (har indhentet tilladelse
naturligvis), uden at møde en loginboks.

Eneste sted den ekstene side verificerer IP er på deres hovedside, hvorfor
dybe link kun virker, hvis man lige har "besøgt" forsiden før man linker
dybt.

Min tanke var derfor at bruge en skjult frame på vor egen
intranet-startside, og i denne linke til den eksterne side, så
IP-verificeringen sker uden bruger skal foretage sig noget.

Men hvordan gør man lige det i javascript/asp.

Jeg skal have det "flettet" sammen med den kode, der i forvejen er på
default.asp - og jeg kender ikke meget til asp, men et sted skal man jo
starte.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-02-04 16:12

Henrik Hougaard wrote:
> [...]
> IP-verificeringen sker uden bruger skal foretage sig noget.
>
> Men hvordan gør man lige det i javascript/asp.

Du kan såmænd nøjes med noget almindelig HTML, eneste ulempe er at
brugeren ikke vil få fejlbesked at se hvis loginprocessen ikke er
vellykket:

<iframe src="http://www.domæne.dk/hemmeligt/"
style="visibility:hidden;width:0;height:0"></iframe>

Generelt er jeg også lidt imod ideen om at brugeren ikke har 100%
overblik over _hvor_ denne logger ind.

--
Jakob Andersen

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 03-02-04 00:16

> Du kan såmænd nøjes med noget almindelig HTML, eneste ulempe er at
> brugeren ikke vil få fejlbesked at se hvis loginprocessen ikke er
> vellykket:
Tak det vil jeg prøve. Brugeren skal som nok opdage hvis login har fejlet
for så kan han ikke bruge de dybe link der ligger på vort intranet (de dybe
link kan ikke bruges hvis login ikke er sket). Men OK det er da ikke så
brugervenligt

> <iframe src="http://www.domæne.dk/hemmeligt/"
> style="visibility:hidden;width:0;height:0"></iframe>
>
> Generelt er jeg også lidt imod ideen om at brugeren ikke har 100%
> overblik over _hvor_ denne logger ind.
I dette tilfælde er der tale om et fælles login for hele vort firma
(firmalicens hos informationsudbyderen) så bruger logger som sådan ikke
ind - der sker kun verificering af vor fælles IP.