WU Imap - kerberos fejl ved login (eller s~
Fra : Dennis Petersen

Dato : 22-04-01 00:07

Hej...

Jeg har installeret en WU IMAP server ("imap-4.7-5mdir1.i386.rpm" samt "imap-devel-4.7-5mdir1.i386) på en Rødhætte 6.2
Når jeg fra min Outlook Express 5.01 vil hente eksisterende mapper får jeg svar fra serveren som ser således ud... :
imapd: error in loading shared libraries: /usr/kerberos/lib/libkrb5.so.2: undefined symbol: sta

Konfiguration:
Konto: IMAP hjemme
Server: 192.168.0.1
Brugernavn: test
Protokol: IMAP
Port: 143
Sikker (SSL): 0
Programkode: 80004005

Det lyder som om jeg skal opgradere et eller andet kerberos modul, men hvilket, og hvorfra (Redhat er nede... og det skal virker
på en RH6.2)

mvh
Dennis Petersen

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 22-04-01 09:55

"Dennis Petersen" <fessor@software.dk> writes:

> [...]
> serveren som ser således ud... : imapd: error in loading shared
> libraries: /usr/kerberos/lib/libkrb5.so.2: undefined symbol: sta

Svarer serveren overhovedet? Hvis du laver en 'telnet 192.168.0.1 143'
- siger den saa noget ala:

Trying 192.168.0.2...
Connected to my-imap-servers-hostname
Escape character is '^]'.
* OK my-imap-servers-hostname IMAP4rev1 v12.264 server ready

??

Saa er der i hvertfald forbindelse.

Dernaest, tag og kig i logfilen paa din server. Der skal staa praecis
hvorfor du ikke faar lov at hente din post. Logfilen ligger sikkert
som '/var/log/etellerandet'.

> Det lyder som om jeg skal opgradere et eller andet kerberos modul, men hvilket, og hvorfra (Redhat er nede... og det skal virker
> på en RH6.2)

I oevrigt: Har du overhovedet brug for kerberos? Er det med vilje at
du har det med?>

-- Ole

Fra : Dennis Petersen

Dato : 22-04-01 10:33

> [...]
> Connected to my-imap-servers-hostname
> Escape character is '^]'.
> * OK my-imap-servers-hostname IMAP4rev1 v12.264 server ready

Serveren svarer med :
: imapd: error in loading shared libraries: /usr/kerberos/lib/libkrb5.so.2: undefined symbol: stat

Det må være Outlook der kappede visningen...
Men det virker nu...
Redhat kom op og stå her i nat... og jeg fandt en opgradering til RH6.2 (Kerberos needed in uw imap, pine xxxx og noget andet
sjov)

> Dernaest, tag og kig i logfilen paa din server. Der skal staa praecis
> hvorfor du ikke faar lov at hente din post. Logfilen ligger sikkert
> som '/var/log/etellerandet'.

Det samme:
: imapd: error in loading shared libraries: /usr/kerberos/lib/libkrb5.so.2: undefined symbol: stat

> I oevrigt: Har du overhovedet brug for kerberos? Er det med vilje at
> du har det med?>

Ahem.. den uw imap server jeg fandt kom som en rpm, og den var allerede linket op mod Kerberos modulerne... og nu de er der kan
jeg jo ligeså godt bruge dem til noget fornuftigt (læs... lege med dem i noget auth programmering)

Tak for hjælpen... !!
mvh
Dennis

Fra : Rasmus Bøg Hansen