Form med HTML email
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 30-01-04 13:49

Hejsa,

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige sted at spørge, men
prøver aligevel
Normalt benytter jeg sev JMail til afsendelse af formularer fra
sider på min server, men hvis nu jeg har én eller flere sider
liggende, der ikke skal benytte ASP kan dette jo ikke bruges.

Jeg ved at flere udbydere benytter noget med et cgi-bin og kan se
fra et eksempel fra en side jeg kender at formen på deres side
benytter adressen /cgi-bin/html-mail.pl efter selve domænenavnet
når formen sendes.

Mit spørgsmål er nu. Er dette en serverkomponent man skal
installere og placere en genvej til i de respektive hjemmesiders
kataloger? Eller er der en anden måde at bruge ren HTML på selve
siden til at sende data via email på?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Müller

Dato : 31-01-04 08:50

Thomas Møller Nexø skrev:
> [...]
>installere og placere en genvej til i de respektive hjemmesiders
>kataloger? Eller er der en anden måde at bruge ren HTML på selve

Du kan jo prøve dette link http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html
Det er det script som bl.a. bruges af DanBBS til at sende mail.
--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 31-01-04 18:53

> Du kan jo prøve dette link http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html
> Det er det script som bl.a. bruges af DanBBS til at sende mail.

Tak for linket Jørgen!

Jeg har kigget lidt på det, men har samtidig besluttet mig for en løsning med
ASP.

Ved at lave en .asp-side, der er placeret i et virtuelt directory i brugerens
hjemmesidemappe (kan ikke ses via ftp), hvor der så valideres på nogle
formfelter og sendes en standard email med de felter der er udfyldt i selve
formularen.

Kn jo selvfølgelig hele tiden ændres i takt med evt. ønsker om nye muligheder
for input.

Det virker fint, men jeg er ikke helt sikker på at det er optimalt. Nogen der
kan kommentere på denne lidt halvhjertede, men ellers meget funktionelle
løsning?