Råd søges: Ravplug i fuge!
Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 11:07

Jeg skal sætte en hylde op, og er rendt ind i det kendte problem hvor det
ene hul er placeret i en mustren, mens det andet hul har "valgt" placere sig
i fugen, dvs hullet er nu forstort til selve ravplugen, men hvad kan jeg
gøre for at gøre hullet mindre så jeg kan få sat ravplugen i?

Findes der ikke et guldråd på dette almindelige problem?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-01-04 11:18

"Jens" <dataengeneer [at] hotmail.com> wrote in message news:401a2cca$0$1593$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> gøre for at gøre hullet mindre så jeg kan få sat ravplugen i?
>
> Findes der ikke et guldråd på dette almindelige problem?

Jeg ved ikke lige om det er et guldråd, men jeg plejer at løse
problemet ved at fylde hullet med polyfylla og presse rawlplug'en ind
med det samme. Derefter er det bare at vente til det er tørt før man
skruer skruen i.
Husk at blæse hullet rent for støv inden du "fyllar" det - så hænger
det bedre fast.

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 11:24

> [...]
> skruer skruen i.
> Husk at blæse hullet rent for støv inden du "fyllar" det - så hænger

Okay, det er også samme måde jeg plejer at gøre det på, men kunne jo være
der var en bedre metode. Men jeg holder bare fast i den gode gamle metode.

/Jens

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-01-04 11:24

"Jens" skrev...
> [...]
> gøre for at gøre hullet mindre så jeg kan få sat ravplugen i?
>
> Findes der ikke et guldråd på dette almindelige problem?

Tændstikker.
Put så mange i hullet som der er plads til.
Og bank så et par extra stykker i med en hammer, så
behøver du ingen rawplug. Brug gammeldags skruer
med stigning.

Er fugen så løs at hullet bare bliver større og større
er det et helt andet problem...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Martin Buhelt

Dato : 30-01-04 11:56

> [...]
> gøre for at gøre hullet mindre så jeg kan få sat ravplugen i?
>
> Findes der ikke et guldråd på dette almindelige problem?

Jeg plejer at bruge hjemmesnittede træ-pløkker i fuger - de er nemme at
bruge, der er ingen ventetid, og de holder utroligt godt.

- Bor hullet op til 8mm
- Snit en træpløk med en anelse større diameter (vi taler IKKE om
præcisionsarbejde her!)
- Bank pløkken i hullet med en hammer
- Bor et lille (fx. 2mm) hul i pløkken til at styre skruen
- Skru skruen i

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 13:56

> [...]
> præcisionsarbejde her!)
> - Bank pløkken i hullet med en hammer
> - Bor et lille (fx. 2mm) hul i pløkken til at styre skruen

Tak... jeg havde lige fået dette råd fra 3. person og har også anvendt det
og det virker bare fino fino så nu hænger det som det skal

Tak for alle jeres gode råd

Jens

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 30-01-04 17:36

> Tak... jeg havde lige fået dette råd fra 3. person og har også anvendt det
> og det virker bare fino fino så nu hænger det som det skal
>
> Tak for alle jeres gode råd
Hej
hvis ikke du ved det, så kan du få rawplugs i næste alle størelser, hvorfor
ikke bare en der passer til hullet.
Gunnar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-01-04 13:34

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> skrev

> hvis ikke du ved det, så kan du få rawplugs i næste alle størelser,
hvorfor
> ikke bare en der passer til hullet.

Nok fordi pløkken også skal passe til skruen, som skal passe til det, der
skal hænges op. Bruger selv tricket med at støbe pløkken fast med polyfilla.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-01-04 18:59

"Martin Buhelt" <mb@nospam.dk> skrev > - Bor hullet op til 8mm
> [...]
> præcisionsarbejde her!)
> - Bank pløkken i hullet med en hammer
> - Bor et lille (fx. 2mm) hul i pløkken til at styre skruen

Jeg er også endt i den metode, det virker fint. Jeg fandt det bedst at bruge
en trekantet liste, så drejer den sig ikke løs under indskruning af skruen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 30-01-04 19:54

> [...]
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>

> Sæt en sror ravflugs i og så en mindre indeni og så en skrue i det
plejer at holde

MVH
henrik

Fra : "> Allan

Dato : 05-02-04 10:44

> [...]
> i fugen, dvs hullet er nu forstort til selve ravplugen, men hvad kan jeg
> gøre for at gøre hullet mindre så jeg kan få sat ravplugen i?

Som der er nævnt brug tændstikker. Hvis jeg har nogle plugs jeg gerne vil
have til at sætte rigtig godt fast - evt. i gips-vægge, plejer jeg lige at
dyppe plugs'en i PU-Lim og derefter i vand - for så at putte den i... 20
minutter senere sidder den urokkeligt fast.

Mvh
Allan