Kan ikke boote efter cmos ændringer - købe~
Fra : Allan

Dato : 29-01-04 19:23

Hej.
Jeg var lige inde og ændre CMOS settings til default og satte den derefter
standard setting = Turbo.
Nu vil den ikke boote - den kommer med et enkelt bib - efterfulgt af et
laaaaangt bib - og så slukker den.
Jeg når ikke til "Press Del to .. bios settings"..

Jeg har nu pillet alt ud af maskinen - der er kun bundkort tilbage. BIOS er
blevet reset'et. Batteriet har været ude i 5 minutter.. og den siger forsat
det samme...

Kortet er et Soyo K7V Dragon Plus! med en XP1800 i og 512 MB 2100DDR Ram...

Hvis maskinen er helt død, har du så evt. et forslag til hvad jeg skal købe
af nyt grej (bundkort/cpu/ram)...
Jeg har ikke lige fulgt med på markedet omkring bundkort og CPU'er m.v.

Jeg bruger min maskine til programmering og videoredigering. Den gamle
virker rimeligt... Harddisken var dog en tand for langsom... (14 MB/sec).

Jeg havde forestillet mig noget i stil med en P4 2.4 Ghz. - et
Asusbundkort - RAM'en ville jeg genbruge fra den gamle maskine (2100).

Mvh
Allan

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 30-01-04 15:49

Hvad mener du med at BIOS er reset'et? At du har flyttet en jumper på dit
bundkort (Clear CMOS Data)?
Hvis ikke, så var det måske en mulighed.

Hilsen Jan "Post"

Fra : Allan

Dato : 30-01-04 16:03

> Hvad mener du med at BIOS er reset'et? At du har flyttet en jumper på dit
> bundkort (Clear CMOS Data)?
> Hvis ikke, så var det måske en mulighed.

Jo - det er det jeg mener med BIOS resat... (CMOS cleared)..
Så heller ikke det virker..

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-04 23:52

"Allan" <a@fd> skrev i en meddelelse

> Jo - det er det jeg mener med BIOS resat... (CMOS cleared)..
> Så heller ikke det virker..

Du har prøvet med batteriet, men jeg har set eksempler på, at det skulle
være ude i væsentlig længere tid, inden den glemte opsætningen.
Prøv at tage det ud en hel nat.

Kurt

Fra : Allan

Dato : 31-01-04 00:42

> dit

> Du har prøvet med batteriet, men jeg har set eksempler på, at det skulle
> være ude i væsentlig længere tid, inden den glemte opsætningen.
> Prøv at tage det ud en hel nat.

Har også prøvet...
Så der er nok ikke så meget at gøre ...

Fra : Jan Rose Iversen

Dato : 31-01-04 06:53

Måske er dumt spørgsmål, men har du husket at flytte jumperen tilbage (Clear
CMOS).

Hilsen Jan "Post"

Fra : Allan

Dato : 31-01-04 11:06

> Måske er dumt spørgsmål, men har du husket at flytte jumperen tilbage
(Clear
> CMOS).

Yep - ellers vil den slet ikke tænde

Hulk - snøft - måske processoren eller bundkortet er brændt af...