Svaner (til foto)
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 29-01-04 16:46

Hejsa!

Er der nogen der ved hvor i Midtjylland man kan finde svaner (helst mange).
Det er til en fotoserie. Jeg har set nogle store flokke ved Mossø, men så
langt ude, at fotografering var umulig.

Hilsen Bo

Fra : js

Dato : 29-01-04 23:57

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Er der nogen der ved hvor i Midtjylland man kan finde svaner (helst
mange).

Jeg har tidligere år set svaner i snesevis - tror jeg der var - ved Åkjær
gods som ligger syd for Odder.

Mvh uh

Fra : Den vamle mand

Dato : 30-01-04 08:29

hej
jeg ved godt det ikke er Midtjylland , men prøv i kogene syd for Højer , her
er der mange og man kan komme tæt på dem´..............

Fra : jmaem@bknet.dk

Dato : 30-01-04 15:51

"Den vamle mand" <pa2@skriv post på engels.dk> wrote in message news:<401a07c5$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> jeg ved godt det ikke er Midtjylland , men prøv i kogene syd for Højer , her
> er der mange og man kan komme tæt på dem´..............

Jeg køre ofte forbi et område lige vest for Onsild stationsby (nær
Hobro). Mange gange er der i hundrevis af svaner på et lille stykke
mark.

hilsen Jørgen

Fra : Mikkel

Dato : 30-01-04 19:24

Svaner.... I ved da godt at der er forskel på svaner ... ikke ??
Hvis det bare skal være svaner er det da bare at besøge en hvilken som helst
bynær sø.
Skal det være Sang-, Pibe- eller Knopsvaner

Mikkel

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 30-01-04 23:09

> Skal det være Sang-, Pibe- eller Knopsvaner

Det er faktisk ligegyldigt - jeg er bare ude efter nogle gode fotos og helst
rimelig tæt på.

Hilsen Bo
(Silkeborg området)

Fra : Erik Agertoft

Dato : 30-01-04 23:45

On Fri, 30 Jan 2004 23:09:25 +0100, "Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:
>Det er faktisk ligegyldigt - jeg er bare ude efter nogle gode fotos og helst
>rimelig tæt på.
>Hilsen Bo
>(Silkeborg området)

Normalt er en henvisning til DOFbasens obs-side et godt svar på den
slags spørgsmål:
http://www.dofbasen.dk/observationer/index.php

Hvis man søger svaner set i Århus Amt inden for de seneste 3 dage,
giver det dog ikke så meget.
Her er et par eksempler, så kan du selv søge videre:

Kalsemade/Kalsenakke (Odder, Århus):
Knopsvane 5 fouragerende
Sangsvane 198 fouragerende

Spørring Å Spørring-Lilleåen (Hadsten, Århus):
Sangsvane 60

Årslev Engsø (Århus, Århus):
Knopsvane 23
Sangsvane 55

Mange af de observatører, der rapporterer til DOFbasen, sjusker meget
med indrapporteringen. Det er fx. ikke til at vide, om de 60
sangsvaner ved Spørring Å fløj forbi fordelt på flere flokke, eller om
de alle fouragerede på en mark i nærheden

Sangsvanerne ved Kalsemade ser dog ud til at være værd at gå efter.
De står der måske endnu.

Venlig hilsen
Erik